بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

عکاسی با موبایل تهدید نیست

دبیر بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران معتقد است، اپیدمی پیشرفت تکنولوژی و عکاسی با موبایل موضوعی نیست که عکاسی حرفه‌ای را تهدید کند.
تدبیر24: مهدی مقیم‌نژاد درباره برپایی دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران اظهار کرد: امسال دومین دوره جشنواره عکس و فیلم همراه تهران برگزار می‌شود. در نخستین دوره علاوه‌بر بخش اصلی که گرفتن عکس با تلفن همراه بود، یک بخشی هم با موضوع موبایل داشتیم که خود این وسیله را سوژه قرار داده بود. امسال این بخش را از جشنواره حذف کردیم و تنها عکس‌هایی را در جشنواره پذیرفتیم که با دوربین تلفن همراه گرفته شده‌اند.

او افزود: دومین دوره جشنواره فیلم و عکس تهران شامل یک بخش اصلی با موضوع آزاد، یک بخش جنبی با موضوع تهران و بخش دیگری با عنوان زندگی دانشجویی برگزار می‌شود.

این عکاس درباره کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه نیز گفت: امسال شاهد رشد کیفی قابل توجهی نسبت به سال گذشته در عکس‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره بودیم. این کیفیت نشان می‌دهد که تلفن همراه علاوه بر همگانی شدن، حالا دارد به سمت کاربری درست از آن هم پیش می‌رود. عکس‌های دومین دوره جشنواره دارای جنبه زیبایی‌شناسانه قابل توجهی بودند.

مقیم‌نژاد ادامه داد: به جز بخش اندکی از شرکت‌کنندگان که عکاسان حرفه‌ای هستند، آثار رسیده به دبیرخانه از کاربران عام و اقشار مختلف مردم هستند. امروزه دوربین موبایل‌ها بخشی از زندگی خصوصی و مکان‌ها و لحظاتی را ثبت می‌کنند که دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی راهی به آن‌ها ندارند. توقع ما از یک عکس موبایلی این است که حساسیت موضوعی داشته باشد و بتواند لحظه‌ای را به ما نشان بدهد که خاص و زیبا باشد.

این عکاس همچنین گفت: کاربران موبایل یاد گرفته‌اند که علاوه بر گرفتن عکس از موضوعات خوب، عکس‌های خوبی هم بگیرند. عکس‌هایی که جنبه زیبایی‌شناسانه در آن‌ها مشخص و پررنگ است. هرچند ما با ایده‌آل عکس‌های موبایلی و جشنواره‌هایی که با این موضوع در دنیا برگزار می‌شود فاصله داریم، اما برگزاری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران تلاشی برای به رسمیت شناختن اپیدمی عکاسی با موبایل است.

مقیم‌نژاد خاطرنشان کرد: این اپیدمی و پیشرفت تکنولوژی چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت. ما فقط می‌توانیم تصمیم بگیریم آن را به رسمیت بشناسیم یا نه. عکاسی حرفه‌ای هم جایگاه خودش را دارد.

دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از 21 تا 28 شهریور ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: