تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

رهبر کره شمالی به چین میرود

سفیر چین در کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رهبر کره‌شمالی قصد دارد در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رهبراین کشور به پکن برود.
تدبیر24: "کیم جونگ اون" 31 ساله که پس از پدرش کیم جونگ ایل رهبری کره شمالی را برعهده گرفته احتمالا در نخستین سفر خارجی‌اش پس از به دست گرفتن زمام امور کشور به چین می‌رود. چین نزدیک‌ترین و تنها متحد پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

کیو گوهونگ، سفیر چین در کره جنوبی گفت: به عقیده من این سفر از جانب رهبری کره شمالی به پکن در آینده تحقق می‌یابد. چین و کره شمالی روابط عادی دارند و به تبادل عادی نظرات و دیدگاه‌های میان رهبران ادامه می‌دهند.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین که هنوز سفری به کره شمالی نداشته در ژوئیه سال جاری میلادی به سئول رفت؛ اقدامی که باعث ناراحتی پیونگ یانگ شده است.

در همین حال، چین نفوذ زیادی بر کره شمالی برای متقاعد کردن این کشور در پایان دادن به برنامه تسلیحاتی اتمی‌آش دارد اما تاکنون به صورت کامل در این امر موفق نبوده است.

منبع: خبرگزاری یونهاپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: