اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

ابراهیم متقی - فشارهاي بين‌المللي و محدوديت‌هاي اقتصادي ايران پس از 5 مهر افزايش بيشتري پيدا مي‌كند. اين امر به‌گونه اجتناب‌ناپذير تأثير خود را بر زندگي اقتصادي و قابليت‌هاي تاكتيكي ايران به‌جا خواهد
اقتصاد دیجیتال و تاب‌آوری زنجیره ارزش پتروشیمی زیر فشار تحریم

اقتصاد دیجیتال و تاب‌آوری زنجیره ارزش پتروشیمی زیر فشار تحریم

محمدمهدی محمدی- صنعت پتروشیمی ایران، به‌عنوان قلب تپنده صادرات غیرنفتی کشور، بارها این آزمون را پشت سر گذاشته و هر بار با زخمی تازه، اما همچنان زنده و ایستاده به مسیر خود ادامه داده است. اما امروز ماجرا پیچیده‌تر از همیشه است
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 05
کد خبر: ۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

ایران و روسیه هواپیمای جت میسازند

ایران هم اکنون به ساخت ایران 140 در مجتمع صنایع هواپیما سازی هسا در اصفهان، مشغول است که تحت لیسانس دفتر طراحی آنتوتونف روسیه است.
تدبیر24: ایران و روسیه قصد دارند هواپیمای جت دو موتوره از نوع تی یو ۲۰۴ بسازند.

پایگاه اینترنتی اچ سی آویاشن گزارش کرد، دفتر طراحی توپولوف در مسکو در نظر دارد جت دو موتوره از نوع تی یو 204 از سری اس ام را در ایران تولید کند.

هر دو کشور در تلاشند تا خود را از وابستگی به تجهیزات هوایی طراحی و تولید غرب برهانند.

روزنامه تایمز چاپ مسکو هم نوشت، این مساله در دیدار نمایندگان بازرگانی دو کشور در یازدهمین نشست شورای روابط بازرگانی ایران و روسیه در اوایل هفته جاری در تهران مطرح شد. این نشست در ابتدا بر روی توافق امضا شده در ماه اوت درخصوص نفت در مقابل کالا متمرکز شده بود که براساس آن روسیه روزانه 50 هزار بشکه نفت از صادرات نفت ایران را می خرد و در مقابل کالا، خدمات و تجهیزات به ایران می دهد.

مسئله فروش تی یو 204 روسی به ایران، در گذشته فاش شده بود و در آن موقع آمریکا از روسیه خواست که این توافق را برهم بزند چرا که معتقد بود بخشی از مالکیت معنوی موتورهای پی اس 90 ای 2 که بر روی این هوانورد نصب است، از شرکت آمریکایی پرات و ویتنی است.

ایران هم اکنون به ساخت ایران 140 در مجتمع صنایع هواپیما سازی هسا در اصفهان، مشغول است که تحت لیسانس دفتر طراحی آنتوتونف روسیه  است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: