ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

رونمایی از دومین ساعت مچی هوشمند دنیا

شرکت سونی سرانجام از دومین ساعت مچی هوشمند خود رونمایی کرد و توضیح داد که این محصول می‌تواند به عنوان یک نمایشگر جایگزین برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش سلولار نیوز، این ساعت مچی هوشمند SmartWatch 2 نام دارد که البته به عنوان یک ساعت چندکاربردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به اجرای ابزارهای مخصوص سیستم‌ عامل اندروید و قابلیت‌های کنترل از راه دور تلفنی اشاره کرد.
هر کاربر در طول روز چندین بار به گوشی هوشمند خود سر می‌زند تا پیامک‌های رسیده را بخواند، به ساعت نگاه کند، ابزارهای کاربردی را مورد استفاده قرار دهد، عکس بگیرد و فعالیت‌های دیگر انجام دهد. اما ساعت مچی SmartWatch 2 با نمایشگر لمسی خود به کاربر امکان می‌دهد که بدون نیاز به درآوردن گوشی از جیب یا کیف،‌ همه اطلاعات گوشی را روی این نمایشگر کوچک در اختیار بگیرد.
"استفان کی پرسان"(Stefan K Persson) مدیر تولید مرکز ارتباطات موبایلی سونی در مورد این محصول توضیح داد: «شرکت سونی بسیار مفتخر است که به صورت پیشگام در حوزه ساعت‌های مچی هوشمند حرکت می‌کند. این شرکت برای نخستین بار در سال 2007 میلادی ساعت مچی هوشمند خود مبتنی بر فناوری
را روانه بازار کرد».
او در ادامه گفت: «رقبا این روزها تلاش می‌کنند نخستین نسل از این محصول را به دست کاربران برسانند و این در حالی است که سونی هم‌اکنون سومین نسل از این محصول را تکمیل کرده است و محتویات آن را بر اساس بر اساس خواسته‌های نیم میلیون کاربر طراحی کرده است».
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2016 میلادی بیش از 41 میلیون دستگاه ساعت هوشمند در بازار جهانی به فروش برسد. لازم به ذکر است که شرکت سونی هم‌اکنون برایSmartWatch بیش از 200 ابزار کاربردی عرضه کرده است که این ابزارها بیش از یک میلیون بار بارگذاری شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: