تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۵۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
مجید نصیر پور نماینده ادوار مجلس

لزوم انتخابات دکتر توفیقی

داشتن این سابقه، اطمینان و خاطر جمعی را برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم می‌کند، مزیت دیگر آقای دکتر توفیقی، دانشمند بودن ایشان و مرتبه بالای علمی ایشان است. . .

تدبیر24 : از روزی که دکترحسن روحانی در مسند ریاست‌جمهوری جلوس کردند، جمیع افراد و اصحابی که در مسئولیت‌های متفاوت قرار گرفتند، افرادی بودند که هم متخصص بودند و هم ارتباط کاری با حوزه تحت مسئولیت خودشان داشتند. این مساله‌ای بود که ملت انتظار آن را داشت و به این انتظار جامه عمل پوشانده شد. در دوران دولت گذشته ده‌ها و بلکه صدها انتخاب انجام می‌شد که فرد انتخاب شده هیچ سنخیتی با مسئولیتی که در آن قرار گرفته بود نداشت.

در دیدارهای نمایندگان مجلس هشتم بارها این مسائل به صورت مستقیم و با استناد به افراد مشخص، مطرح شد که بهتر است دولتی که با شعار عدالت روی کار آمده توجه بیشتری به سرمایه‌های انسانی پرورش یافته در دامان نظام جمهوری اسلامی داشته باشد اما دولت توجهی به این مسائل نکرد. امروز هم دولت مردمی و هم مردمی که به تدبیر این دولت امید دارند می‌دانند که وضعیت اقتصادی کشور بسامان نیست و بخش عمده‌ای از مشکلات از این‌رو است که مدیران بی‌تجربه بر سر کار بودند که بعضا هزینه‌هایی هم تحمیل کردند.

 در این وضعیت انتخاب دکتر جعفرتوفیقی، انتخابی درست و بجا به نظر می‌رسد. دکتر توفیقی را می‌توان به سه ویژگی مثبت معرفی نمود. اولین ویژگی که شاید فصل مشترک تمامی انتخاب‌های روحانی باشد، سابقه حضور موفق ایشان در وزارت علوم است.داشتن این سابقه، اطمینان و خاطر جمعی را برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم می‌کند، مزیت دیگر آقای دکتر توفیقی، دانشمند بودن ایشان و مرتبه بالای علمی ایشان است. ویژگی سوم ایشان نیز رابطه خوبی است که با بدنه اجرایی وزارت علوم برقرار کرده‌اند. اگر قرار باشد مسئولیتی را به فردی واگذار کنیم باید بدانیم ایشان برای این مسئولیت چقدر توانایی دارد و آیا می‌تواند به خواسته‌های صنف و جامعه مربوط به آن مسئولیت پاسخگو باشد یا خیر؟

به نظر می‌رسد در همین مدت کوتاه سرپرستان سه وزارتخانه نشان داده‌اند گزینه‌های ایده‌آلی برای مسئولیت در آن حوزه هستند. در این مرحله باید مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه‌ای که دارد، با حداکثر وسواس این افراد را مورد مطالعه قرار دهند تا افراد شایسته‌ای به وزارتخانه راه پیدا کنند اما توجه به دو نکته در این بین ضروری است. اول اینکه مردم با انتخاب آقای روحانی نشان دادند که از وضعیت فعلی راضی نیستند و افرادی را می‌خواهند که تفکر متفاوتی داشته باشند. دوم هم اینکه اگر در زندگی هر فردی جست‌وجو کنیم، بدیهی است به مشکلاتی می‌رسیم اما وقتی قرار به انتخاب فردی برای یک مسئولیت غیر سیاسی مثل وزارت علوم است باید این بررسی‌ها به جای سیاسی‌کاری صرف حوزه مسئولیت فرد مورد نظر باشد و در مورد حوزه کاری از وی سوال شود. امیدوارم در صورت معرفی دکتر توفیقی به مجلس ایشان بتواند رای اعتماد لازم را از مجلس بگیرد.

وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌های کلیدی کشور است و باید هرچه زودتر این خلأ در کابینه پر شود. پر شدن این خلأ اگر زودتر اتفاق بیفتد، وزیر منتخب نیز می‌تواند با حداکثر انرژی زمان خود را صرف حل مشکلات دانشجویان کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
نازي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
0
دانشجويان آزاد فراموش نشوند
falah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
2
0
سلام
اکثر وزرا وافرادی که توسط اقای روحانی انتخاب شدند دارای مراتب علمی بالا وتجربه ی فراوان بقول شما هستند، فکر نمی کنید بااین تعریف وتمجید اگر در اجرای شعارهایشان موفق نشوند مردم به علم وتحربه بدبین خواهند شد؟البته در مورد انهائیکه در فته دست داشتند مثل اقای توفیقی اگر علم وتجربه داشتند در فتنه شرکت نمی کردنند، من نمی دانم اقای روحانی فرد غیر الوده به فتنه را نمی شناسدکه معرفی کند. عجیب است !!!!!
نظر شما: