تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 06
کد خبر: ۳۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

افزایش حجم آلاینده ها در مشهد

کلانشهر مشهد دومین روز از فصل پاییز را با افزایش حجم آلاینده ها و هوای آلوده سپری می کند.
تدبیر24: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در سطح شهر میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز مشهد به 133 پی.اس.آی رسید که نشانگر ناسالم بودن هوا است.

حمید صالحی با اشاره به افزایش شاخص کلی کیفیت هوا در مقایسه با روز شنبه اول مهر گفت: شاخص کلی کیفیت هوا دیروز (سه شنبه) 123 پی.اس.آی بوده که لازم است با رعایت برخی نکات از افزایش حجم آلاینده ها در هوا جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای شهر مشهد بیشتر از حد مجاز بوده و کیفیت هوا را در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داده است.

صالی افزود: هوای این کلانشهر امروز برای افراد حساس، بزرگسالان و کودکان آلوده است لذا افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، بزرگسالان و کودکان مجاز به انجام فعالیت طولانی یا سنگین سعی کنند از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: همانند سالهای گذشته همزمان با آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش حجم ترافیک در سطح شهر هستیم که این امر اوایل مهر ماه از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: 65 درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از رفت و آمد خودروها در سطح شهر است که این موضوع استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش میزان این آلودگی را ضرورت می بخشد.

روزانه بیش از 800 هزار دستگاه خودرو جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد را جا به جا می کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: