بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

چهارشنبه تاریخی دانشگاه آزاد

احتمال تغییر اینجانب از سوی هیات دانشگاه وجود دارد.» بیست و یکم دی ماه بود که عبدا... جاسبی بعد از 29سال بالاخره دست از میز ریاست کشید و دانشجو ...

تدبير24: زمزمه‌های برکناری فرهاد دانشجو، دومین رئیس دانشگاه آزاد در 30 و اندی سال از تاسیس این بزرگترین دانشگاه حضور جهان کم‌کم شنیده می‌شود اما حواشی پیرامون این اما و اگرها از متن آن بیشتر شده است؛ 4 عضو هیات امنای دانشگاه آزاد، در نامه‌ای به هاشمی خواستار تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده شدند که فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد: «احتمال تغییر اینجانب از سوی هیات دانشگاه وجود دارد.» بیست و یکم دی ماه بود که عبدا... جاسبی بعد از 29سال بالاخره دست از میز ریاست کشید و فرهاد دانشجو برادر کامران دانشجو (وزیر علوم) شد رئیس دانشگاه آزاد! اما ماجرای برکناری مدیر 29ساله دانشگاه آزاد که از دولت هاشمی روی کار بود ولی دیگر نتوانست در دوره دوم ریاست احمدی‌نژاد بماند، شاید به نحوه مواجهه و عملکرد رئیس دولت دهم با آیت ا... هاشمی برگردد و ماجرای تحویل میز مدیریت دانشگاه آزاد توسط جاسبی، با بحث تحقیق و تفحص نمایندگان دوره هشتم مجلس شروع شد، پرونده‌‌ای که از سالها قبل مفتوح بوده و همچنان روی میز بهارستان‌نشینان است. جاسبی مدیر زیرک دانشگاه اما در میانه بحث وقف را پیش کشید چراکه مال وقفی نیاز به تحقیق و تفحص ندارد، بنابراین پرونده‌‌ای دیگر در این خصوص گشوده شد. برخی شنیده‌ها اما حکایت از آن دارد که احمدی‌نژاد به دانشجو ماموریت ویژه‌ای داده بود تا جاسبی را برکنار کند و موفق نیز شد! شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سپس به این پرونده ورود پیدا کرد تا بعد از بی‌نتیجه بودن جواب شورا احمدی‌نژاد رسما نامه‌ای در این خصوص به مقام معظم رهبری درباره وقف اموال دانشگاه آزاد بنویسد که البته این موضوع تکذیب شد و همه اینها در حالی بود که برخی از فقها چون سیدحسن خمینی رای به درست بودن این وقف داده بودند اما نظر مقام معظم رهبری در خصوص باطل بودن وقف اموال دانشگاه آزاد و نیز نظر هاشمی در خصوص پذیرش امر رهبری وقف اموال دانشگاه آزاد را مختومه کرد. به تدریج زمزمه‌های برکناری جاسبی بلندتر شد تا احمدی‌نژاد این پرونده را تماما در اختیار دانشجو بگذارد. در نهایت این عزل و نصب در چند جلسه چندساعته نتیجه داد تا 21 دی ماه در جلسه‌ 3ساعته به فرهاد دانشجو رای موافق داده شود و وی بر کرسی ساختمان پاسداران بنشیند. به این ترتیب احمدی‌نژاد 6سال پس از حضور در دولت موفق شد ریاست دانشگاه آزاد را تغییر دهد. اما اکنون که دو سال از مدیریت فرهاد دانشجو می‌گذرد شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی حکم دانشجو را امضا نکرده و گویا دانشجو رئیس تحمیلی دانشگاه آزاد است که هرازگاهی هم خبر برکناری‌اش از بیرون و خارج دانشگاه به گوش می‌رسد.

جلسه اضطراری هیات امنا

چندی پیش یاسر هاشمی به مهر گفت: «با درخواست برخی از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد از جمله حمید میرزاده، جعفر توفیقی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و بهمن یزدی صمدی و ارسال نامه‌ای به رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، جلسه اضطراری این هیأت چهارشنبه 27شهریور برگزار می‌شود» تا شاید پس از حدود یک ماه و نیم از تشکیل دولت جدید، ریاست دانشگاه آزاد تغییر کند. وی درباره مواد صورتجلسه تشکیل جلسه هیأت امنا، اظهار داشت: «بحث و تصمیم‌گیری در مورد اموال مازاد، اصلاح ترکیب وظایف و اختیارات هیات امنای استانی، بحث درباره گزارش دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور سابق و اتخاذ تصمیمات مقتضی، بررسی و تصمیم در خصوص پرونده‌های مهم حقوقی علیه دانشگاه آزاد، بررسی و رفع اشکال همچنین ابهام تراز مالی تلفیقی بودجه سال گذشته این دانشگاه و برخی موارد دیگر از جمله مواد این نامه است.» رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد هم با بیان اینکه در این نامه هیچ اشاره‌‌ای به عزل رئیس دانشگاه آزاد نشده است، تاکید کرد: «رئیس دانشگاه آزاد چهارشنبه هفته گذشته با رئیس هیأت امنا دیداری داشته است اما به این دلیل که در جلسه حاضر نبوده‌ام نمی‌توانم جزئیات آن و نظر پدرم را درباره ماندن یا رفتن فرهاد دانشجو، بیان کنم و منطقش این نیست که من درباره آن جلسه چیزی بگویم.»وی درباره صورتجلسه‌‌ای که عنوان شد برای عزل فرهاد دانشجو بوده، تصریح کرد: «صورتجلسه‌‌ای برای عزل فرهاد دانشجو دست به دست نمی‌شد، حتی نمی‌توان اسم آن را صورتجلسه گذاشت بلکه نامه‌ای بود که بر اساس آن برخی اعضای هیأت امنا درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده کرده بودند. این تقاضا هم بر اساس مواد اساسنامه دانشگاه آزاد به دفتر رئیس هیأت ارسال شده است».

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: