تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

قول کامرون برای مبارزه با داعش

دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس شامگاه پنجشنبه در جریان دیدارغیر منتظره اش از محل استقرار نیروی هوایی این کشور در پایگاه 'اکروتری' قبرس گفت : تورنادوهای بیشتری در حملات هوایی علیه داعش در عراق شرکت خواهند کرد.
تدبیر24: دیوید کامرون در گفت وگو با خبرنگاران گفت:قرار است دو جنگنده دیگر تورنادو به شش جنگنده ای که هم اینک مشغول عملیات علیه داعش هستند، بپیوندند .

براساس گزارش وزارت دفاع انگلیس، شش جنگنده های انگلیسی مستقر در پایگاه هوایی این کشور در قبرس، از روز شنبه گذشته علاوه بر، گشت های شناسایی رزمی تاکنون چهار عملیات جنگی علیه مواضع داعش در عراق انجام داده اند.

کامرون همچنین با موفقیت آمیز توصیف کردن عملیات جنگنده های این کشور علیه اهداف تعیین شده، گفت: نیروهای انگلیسی در حال نبرد با 'تروریستی های وحشی داعش' هستند که نه تنها یک خطرامنیتی علیه عراق، سوریه و منطقه هستند بلکه تهدیدی علیه مردم انگلیس شمرده می شوند.

نخست وزیر انگلیس افزود: عملیات رزمی جنگنده های انگلیسی به منظور کمک به نیروهای عراقی برای حفظ موقعیت شان و نیز با هدف عقب راندن نیروهای داعش صورت گرفته است.

کامرون اضافه کرد: بدنبال این هستیم که بتوانیم سرعت عملیاتی را که شروع کرده ایم در روزهای آینده همچنان حفظ کنیم و بر این اساس قرار است طی 24 ساعت آینده دو فروند جنگنده تورنادو دیگر به حملات کنونی ملحق شوند.

وی همچنین گفت: حملات هوایی یک عامل در راهبرد ما علیه داعش است و باید در کنار آن باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته،نیروهای عراقی نیز آموزش های لازم را برای مقابله با داعش فرا بگیرند.

جنگنده های تورنادو انگلیس نخستین حملات هوایی علیه مواضع داعش را در عراق شامگاه سه شنبه انجام دادند.

این نخستین حملات جنگنده های انگلیسی بعد از موافقت مجلس عوام این کشور در جمعه گذشته برای پیوستن لندن به ائتلاف نظامی بین المللی علیه داعش بود.

این جنگنده ها از روز شنبه گذشته تا سه شنبه گذشته چند ماموریت شناسایی رزمی برفراز عراق انجام داده بودند.

به گفته منابع انگلیسی ، در پایگاه هوایی اکروتریی درحدود 300 نیروی نظامی انگلیس مستقر هستند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که آمریکا و متحدان غربی اش در تلاش برای پیشبرد ملاحظات امنیتی و حفظ منافع همپیمانان عربی خود، سعی دارند در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، حضور خود را در منطقه تقویت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: