تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
سفیر ایران در کره جنوبی:

همکاری سفارت ایران و مسوولان ورزش

سفیرجمهوری اسلامی ایران درکره جنوبی گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نهایت همکاری را با یکدیگر در حمایت از کاروان اعزامی کشورمان داشتند .
تدبیر24: حسن طاهریان درباره اقدامات سفارت ایران در کره جنوبی برای کاروان اعزامی کشورمان به اینچئون درطول مدت برگزاری بازی ها گفت: سفارت ایران در سئول حدود دو الی سه ماه پیش مقدمات حضور این کاروان را فراهم کرده بود.
طاهریان افزود: به همین منظور نشست های جداگانه ای را با مسوولان کمیته ملی المپیک وهمچنین وزارت امورخارجه ایران برای فراهم کردن این مقدمات برگزار کرده ایم.
وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی های خوبی بین سفارت ایران در کره و کمیته ملی المپیک و همچنین وزارت خارجه کشورمان صورت گرفت و ورزشکاران ایران نیز در این دوره از بازی های عملکرد خوبی را به همراه داشته اند.
سفیر ایران در کره جنوبی در عین حال گفت:مانیز به سهم خود در سفارت ایران از مدال آوران کشورمان تقدیر کردیم .
وی اظهار خرسندی کردکه زنان ورزشکارکشورمان نیز در این دوره با کسب مدال های خوشرنگ توانستند به خوبی بدرخشند و عملکرد قابل توجهی داشته اند.
طاهریان افزود:مانیز در طول برگزاری این بازی ها بویژه در فینال رقابت های ایران نظیر کشتی ،والیبال ،بسکتبال ودیگر رشته ها حضور داشتیم و از نزدیک شاهد رقابت های آنها بوده ایم .
وی ادامه داد:همچنین برای ساماندهی وبسیج ایرانیان مقیم این کشور و هواداران ورزشی کشورمان در سالن و تشویق ورزشکاران و قهرمانان در طول این بازی ها،هماهنگی های لازم را به عمل آمده است که خوشبختانه هموطنان حضور پررنگی داشته اند.
سفیر ایران در کره جنوبی یادآور شد که البته تعداد ایرانیان مقیم در این کشور کم است اما در حد امکان شرایط را برای حضور آنها در ورزشگاه ها فراهم کردیم.
طاهریان همچنین به برخی مشکلات در دهکده بازیهاازجمله پراکندگی ورزشگاه و مسافت طولانی برای حضور کاروان اعزامی ایران به محل بازی ها نیز اشاره کرد.
هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 در حالی روز شنبه 12 مهرماه به پایان رسید که ایران با کسب 57 مدال (21 طلا، 18نقره و 18 برنز) در رتبه پنجم ایستاد.
سفیر ایران درکره جنوبی با بیان اینکه مقامات ایران دیدگاه مثبتی نسبت به کره جنوبی دارند،گفت:به دنبال گسترش مناسبات ایران وسئول در زمینه های مختلف هستیم.
طاهریان افزود:مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدمثبتی نسبت به کره جنوبی وبویژه درتوسعه روابط با این کشور دارند که این نیزیک سرمایه به شمارمی رود.
وی گفت: روابط دوجانبه بین تهران و سئول تا کنون توانسته بالغ بر 10 میلیارد دلار در بعد اقتصادی توسعه به همراه داشته باشد و ایران توانسته 2/6 میلیارد به کره جنوبی نفت بفروشد که به عبارتی حدود 5 الی 6 درصد از واردات نفت این کشور از طریق ایران و 25 درصد از طریق عربستان وارد می شود.
وی ادامه داد: البته موضوع تحریم یکی از دلایل کاهش واردات نفت کره از ایران بوده است.
سفیر ایران در کره جنوبی در عین حال خاطرنشان کرد:مناسبات سیاسی خوبی بین تهران - سئول نیز برقرار است همچنین طبق رایزنی هایی که صورت گرفت علی لاریجانی رییس مجلس ایران نیزاواسط آذره ماه برای افزایش توسعه سطح روابط پارلمانی دو کشور به این کشور سفر کند.
پیشتر کانگ چانگ هه رییس مجلس کره جنوبی برای دیدار با علی لاریجانی به منظور توسعه سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و کره جنوبی به تهران سفر کرده بود.
طاهریان با بیان اینکه در موضوع اقتصادی نیز به دنبال توسعه روابط بین دو کشور هستیم،اظهارداشت:باتوجه به تلاش های وزرات امورخارجه ایران درتوافق جامع هسته ای با 1+5 که تاکنون نتایج خوبی هم حاصل شده، امیدواریم شرایط را برای گسترش فعالیت های اقتصادی کشورهاباایران فراهم کند و مانیز باید کشورها را به سرمایه گذاری در کشورمان تشویق کنیم.
وی افزود:همچنین به دنبال تشویق سرمایه گذاری کره ای ها در ایران نیز هستیم.
روابط دیپلماتیک بین دو کشور درسال 1341برقرارشد و تا قبل از تاسیس سفارت ایران در سئول سفارت کشورمان در توکیو مسئولیت هماهنگی روابط با کره جنوبی را عهده دار بود.
با تاسیس سفارت و بدنبال آن افزایش تردد مقامات عالیرتبه دو کشور زمینه توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری های اقتصادی فراهم آمد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: