بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۳۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

زایمان رایگان بی‌درد و در آب در فارس

با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت در بیمارستان های دانشگاهی ، مادران در صورت انتخاب زایمان بدون درد و یا زایمان در آب ، هزینه ای به این بیمارستان ها پرداخت نمی کنند .
تدبیر24: قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفت : با اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از بسته های ارایه شده ترویج زایمان طبیعی می باشد ،بر اساس این بسته هزینه های زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پرشکی رایگان شده یعنی در صورت تمایل مادر به انجام زایمان طبیعی کلیه هزینه ها برعهده بیمارستان بوده و زایمان به صورت رایگان انجام می گیرد .

دکتر سید محمدکاظم تدین افزود : دو بیمارستان حضرت زینب (س) و حافظ شیراز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در حال ارایه خدمات زایمان بدون درد و زایمان در آب می باشند که این زایمانها نیز جزو طرح تحول در نظام سلامت محسوب گردیده و رایگان محاسبه می شوند.

وی اظهارداشت : جهت ترویج زایمان طبیعی بازسازی بلوک های زایمان با ایجاد امکانات رفاهی از جمله فضاهای اختصاصی جهت خوشایند سازی محیط زایمان طبیعی برای مادران انجام شده است .

دکتر تدین بیان کرد : در چهارماه اول اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش هفت درصدی سزارین در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کاهش بیش از چهار درصدی سزارین در کل بیمارستان های استان فارس را شاهد هستیم .

وی گفت: در خصوص ترویج زایمان طبیعی در بخش خصوص نیز جلساتی با روسای بیمارستان های خصوصی برگزار و در خواست شده که این مراکز نیز همگام با سیاست های ترویج زایمان طبیعی دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش روند.

دکتر تدین افزایش زایمان طبیعی در مراکز درمانی دانشگاهی شیراز را یکی از دستاوردهای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در استان فارس به شمار آورد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: