بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۳۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

تنش دریایی در مرز دو کره

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی از شلیک چند گلوله توپ کشتی های جنگی این کشور به سمت یک قایق گشتی کره شمالی که به گفته او اقدام به نقض حریم دریایی کرده بود، خبر داد.
تدبیر24: این برخورد دریایی پس از آن صورت گرفت که یک هیات بلند پایه کره شمالی به سرپرستی «هوانگ پیونگ» هفته گذشته و در پایان بازی های آسیایی «اینچئون» به کره جنوبی سفر کرده بود تا با مقامات این کشور دیدار کند.

مقامات دو کره در این دیدار توافق کرده بودند که مذاکرات خود را در خصوص بهبود روابط دو کشور از سر بگیرند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی صبح سه شنبه در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد: یک قایق گشتی کره شمالی که از مرز دریایی مورد اختلاف دو کره در ساحل غربی شبه جزیره کره و در نزدیکی جزیره «یئون پیونگ» عبور کرده بود، با شلیک چند گلوله هشدار کشتی های کره جنوبی مواجه شد.

«یونهاپ» نام این مقام نظامی کره جنوبی را اعلام نکرد، اما به نقل از وی نوشت: قایق گشتی کره شمالی از محدوده مرزی مورد اختلاف خارج و متقابلا چند گلوله به سمت کشتی های کره جنوبی شلیک کرد.

این مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد: برخورد نظامی رخ داده تلفاتی نداشته است.

مقام نظامی کره جنوبی دلیل شلیک گلوله به سمت کشتی همسایه شمالی را نقض حریم دریایی و بی توجهی به اخطارهای داده شده عنوان کرد.

این تبادل آتش در حالی صورت گرفت که کره شمالی بارها اعلام کرده است مرز دریایی غیررسمی بین دو کره را که از سوی سازمان ملل و پس از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی تعیین شده است، به رسمیت نمی شناسد.

جنگ بین دو کره با یک معاهده ترک مخاصمه به جای انعقاد قرارداد صلح به پایان رسید و این دو کشور از آن از زمان تاکنون درحالت جنگی بسر می برند.

این درحالی است که کره شمالی و کره جنوبی در سال های 1999 ، 2002 و 2009 میلادی نیز در گیر نبرد دریایی در مرز آبی بین دو کشور شده بودند.

منطقه «یئون پیونگ» پیشتر و در سال 2010 میلادی نیز صحنه درگیری میان دو کره بود که در اثر آن تعدادی از ملوان کره جنوبی جان خود را از دست دادند.

در این درگیری که یکی کشتی کره جنوبی در حال گشت زنی در منطقه بود، هدف یک فروند موشک قرار گرفت که در اثر آن 46 ملوان کره ای جان خود را از دست دادند.

سئول همسایه شمالی را عامل این حمله معرفی کرد، اما «پیونگ یانگ» مداخله در این زمینه را رد کرده بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: