بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

صادرات ماهی برنامه مشخص میخواهد

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت:‌ ‌برداشت ماهی تقریبا آغاز شده اما نبود برنامه مشخص صادراتی، بازار آن را دچار مشکل کرده است.
تدبیر24: سیدمصطفی موسوی در منطقه‌ خوزستان افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما تولید زیاد بدون بازار است. در همه کشورها ابتدا قبل از تولید، برای محصول بازاریابی می‌شود و پس از آن اقدام به تولید می‌کنند اما این جریان در کشور ما برعکس اتفاق می‌افتد.

وی افزود:‌ برنامه‌ریزی مدون برای صادرات، می‌تواند هزینه بخش زیادی از حجم تولید ماهی را تامین کند. بنابراین در شرایط فعلی لازم است متولیان تولید ماهی فکری به حال تولید ماهی و بازار آن کنند. متاسفانه متولیان تولید ماهی اراده قوی برای این کار ندارد و حتی در جلسات مربوط به ساماندهی بازار ماهی حضور نمی‌یابند.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان اظهارکرد: ‌از سوی دیگر نبود تشکل‌های قوی در این زمینه نیز بر مشکلات فعلی بی‌تاثیر نبوده است. سال‌هاست که تشکل‌های آبزی‌پروری ما به دلیل بی‌توجهی، روز به روز ضعیف‌تر شده و قدرت تاثیرگذاری آن‌ها نیز کم رنگ‌تر می‌شود. ‌اگر شرایط فعلی به این شکل ادامه یابد تولیدات آبزیان قطعا با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.

موسوی خاطرنشان‌کرد: به دلیل عدم برنامه‌ریزی در تولید و عرضه ماهی، قیمت آن هم‌زمان با شروع برداشت به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی گفت: با وجود افزایش چند برابری نهاده‌های تولید ماهی، قیمت آن کمتر از سه سال‌گذشته است. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی کپور 9 هزار تومان، آمور 11 هزار تومان و فیتوفاک و بیگ‌هد 3500 تومان است، در حالی که نهاده‌های تولید چند برابر این قیمت‌هاست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: