تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

آینده درخشان ایران در صنعت نانو

مدیر مرکز ملی سیاست گذاری فناوری نانو کره جنوبی با بیان اینکه نانو را یکی از فناوری های کلیدی و تکنولوژی حامی صنعت می دانیم گفت: اطلاعات در مورد وضعیت این صنعت در ایران نیز حکایت از آینده درخشان آن در این کشور دارد.
تدبیر24: ' چنگ وو کیم ' روز شنبه درحاشیه سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو افزود: در سال 2001 دولت کره پنج میلیارد دلار برای گسترش نانو اختصاص داد ، تجاری سازی و بهینه سازی نانو در 10 سال اخیر مورد توجه کره جنوبی قرارگرفته است.

وی بیان کرد: تجاری سازی محصولات مبتنی بر نانو خیلی مهم است و این فقط برای کشور کره نیست وهمه کشورها اهمیت این فناوری را درک کرده اند، در واقع وزارت فناوری کره بر روی مطالعات پایه علم ، تکنولوژی و صنعت تمرکزکرده و کاربردهای آن را در حوزه صنعتی بررسی می کند.

وی افزود: ارزیابی که کره جنوبی در سال 2013 در خصوص نانو کامپوزیت ها انجام داد، میزان فروش این کشور را از نانو کامپوزیت ها به سقف 13 میلیارد دلار افزایش داد.

کیم ادامه داد: کره جنوبی به دنبال این است تا موتور تجاری سازی فناوری نانو و صنایع فعال در این حوزه را قوی ترسازد، دراین خصوص تحقیقات گسترده ای انجام گرفته و فعالیت هایی که منجر به تجاری سازی صحیح فناوری نانو شوند حمایت می شوند.

وی بیان کرد: تاکنون مطالعات متفاوتی بر روی حمایت از صنایع مبتنی بر فناوری نانو صورت گرفته است و مشخص شده که فناوری نانو شاخص های لازم و کافی برای ایجاد اقتصاد مبتکرانه را دارد.

کیم یادآور شد : پروژه های گوناگونی در سال های اخیر برای سرمایه گذاری ویژه در کره انتخاب شده و مراحل اولیه را طی کرده و درصدد این بوده که با هدف اشتغال زایی، درآمدزایی و حضور در عرصه های بین المللی هر چه بیشتر برنامه توسعه این پروژه ها را دنبال کنیم .

وی افزود: کره جنوبی برای حمایت از شرکت های بزرگ برنامه حمایتی خاصی ندارد زبرا آنها راهبرد خوبی دارند، اما در عوض برای شرکت های کوچک و متوسط فعال در حوزه صنعتی نانو برنامه های حمایتی ویژه ای در نظر گرفته شده است تا آنها د راین مسیر استقامت داشته باشند.

***توسعه فناوری نانو در ایران

مدیرکل ملی سیاست گذاری فناوری نانو کره جنوبی در خصوص فناوری نانو در ایران گفت : اولین باراست که از ایران دیدن می کنم، اطلاعات من از ایران نه تنها در حوزه نانو بلکه در تمام حوزه هایی که مربوط به ایران است اطلاعات کامل نیست، ولی شانس این را داشتم موسسات تحقیقاتی و برخی از شرکت های فناوری ایران را ببینم .

وی افزود: دیدن شرکت های فناوری ایرانی فعال و پیشرو درمسیر نانو مایه خرسندی است. در حوزه نانو فناوری ، روش های آموزشی که در حال حاضر برای دانش آموزی در مقطع دبیرستان و دانشجویی دررشته فناوری نانو بکارگرفته شده است دقیقا چیزی است که آینده نانو ایران را می سازد و از نظر من آینده نانو در ایران خیلی درخشان است.

سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو از امروز شنبه به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: