تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
بهاره رهنما در گفتگو با ندای ایرانیان

دوست دارم عضو کمپین «آب زندگی است» باشم

تدبیر24:فرهنگ سازی وظیفه احزاب، تشکل‌های مردم نهاد و در ‌‌نهایت ساختارهایی است که حاملان پیام مردم و گسترش دهندگان جامعه مدنی و به تعبیری واسط مردم و دولتمردان شمرده می‌شوند. بهاره رهنما هنرمند شناخته شده سینمای ایران می‌گوید «هنرمند تک ساحتی نیست که فقط به جنبه‌های حرفه‌ای زندگی‌اش باید پرداخته شود. او زندگی اجتماعی دارد و به عنوان یک شهروند می‌تواند مفید واقع شود» این بازیگر سینما در ‌‌نهایت اعلام آمادگی می‌کند تا در کمپین «آب زندگی است» که اخیرا توسط موسسین حزب در شرف تاسیس ندای ایران تشکیل شده حضور داشته باشد، تا بدین ترتیب بخشی از وظیفه اجتماعی خود را به سر انجام برساند. مشروح مصاحبه بهاره رهنما با سایت «ندای ایرانیان» در ذیل آمده است:

بسیاری از کارشناسان معتقدند که برای درست مصرف کردن آب، بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی داریم. آیا این فرهنگ سازی می‌تواند از طریق تشکل‌های مردم نهاد صورت گیرد؟
برای فرهنگ سازی لازم است که اول اهمیت موضوع برای مردم تشریح شود. سپس راه انداختن کمپین‌ها و دعوت مردم شاید مفید واقع شود. وضعیت آب در آینده نزدیک به بحرانی روز افزون تبدیل می‌شود. ما در آینده نزدیک با کمبود آب به شدت دست و پنجه نرم می‌کنیم. اکنون تالاب بختگان و بسیاری از تالاب‌های بزرگ کشور خشک شده‌اند. رودخانه‌های فصلی هم وضعیت مناسبی ندارند. بنابراین تشکیل کمپین‌ها و دعوت مردم حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

در این مسیر تشکل‌ها چه نقشی را می‌توانند ایفا کنند؟
قطعا فعالیت‌‌هایشان بسیار می‌تواند موثر باشد. بیش از هر چیز باید ما فرهنگ سازی را در پیش بگیریم. بدون فرهنگ سازی قطعا نه در مصرف آب بلکه در بسیاری از امور دیگر هم موفق نخواهیم شد. متاسفانه مردم ما به حقوق یکدیگر احترام نمی‌گذارند. کار تشکل‌های مردم نهاد تقویت فرهنگ اجتماعی شدن است.

هنرمندان در این راه چه نقشی می‌توانند داشته باشند؟ هنرمندان به واسطه جایگاه هنری خود می‌توانند مردم را به فرهنگ درست مصرف کردن رهنمون کنند. هنرمند تک ساحتی نیست که فقط به جنبه‌های حرفه‌ای زندگی‌اش باید پرداخته شود. او زندگی اجتماعی دارد و به عنوان یک شهروند می‌تواند مفید واقع شود من به عنوان یک هنرمند کمپین «آب زندگی است» را به عنوان راهی برای فرهنگ سازی می‌دانم. فرهنگ صرفه جویی آب تنها با راه افتادن حرکت‌های اجتماعی ممکن می‌شود. از این منظر هنرمندان هم باید دغدغه شهروندی داشته باشند. هنرمند نه تنها باید دغدغه فعالیت هنری بلکه لازم است دغدغه اجتماعی هم داشته باشد. مردم نسبت به چهره‌های معروف، حالت تاسی و پیروی دارند. فرهنگ سازی با شعار دادن حل نمی‌شود. تشکل‌های مردم نهاد باید از حالت شعاری خود خارج شوند. دولت‌ها هم باید شعار زدگی را کنار بگذارند. شعار زدگی آفت جامعه فرهنگی و سیاسی ماست. امیدوارم فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ما از حالت شعار زدگی خارج شود. آنچه من امروز می‌بینم این است که آفت فعالیت‌های اجتماعی و حتی سیاسی شعار زدگی است. امیدوارم این حرکت‌ها هم از حالت شعار زدگی خارج شوند و گام‌های عملی را در زمینه فرهنگ سازی بردارند.

آیا به عنوان یک هنرمند به کمپین آب زندگی است می‌پیوندید؟
بله، بخشی از معروفیت ما باید در راستای خدمت به کشور باشد. من هم دوست دارم در کمپین «آب زندگی است» عضو افتخاری باشم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: