افزایش ساعت کار ادارات
همه دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت وزیران، با سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرآنلاین؛ در
بهار سال ۹۰، دولت دهم به پیشنهاد استانداری تهران و کمیته مبارزه با آلودگی هوا
مصوب کرد ساعت کار ادارات دولتی برای کاهش آلودگی هوای تهران و البته ترافیک صبح و
عصر پایتخت، کم شود. اما اکنون دولت یازدهم چنین مصوبه ای را لغو کرده است.
آنطور که پایگاه اطلاع رسانی
دولت نوشته، با بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، تمامی
دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون
مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران در سقف 44 ساعت
در هفته تنظیم و اجرا کنند.
متن کامل بخشنامه معاونت
توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به شرح زیر است:
"با عنایت
به استعلام های بعمل آمده از سوی دستگاه های اجرایی در خصوص ساعات کار ادارات شهر
تهران موضوع بخشنامه شماره 1445/200 مورخ 28/1/1390 این معاونت، همچنین پیرو گزارش
های مراجع قانونی ذیربط منجمله تاکید دیوان محسبات کشور طی نامه شمراه 60/40000
مورخ 3/2/1390 در مورد رعایت مفاد ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و
تبصره های آن به اطلاع می رساند، موضوع بخشنامه یاد شده مربوط به شرایط بحرانی و
اضطرار در هوای شهر تهران بوده و اجرای این مصوبه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد.
لذا کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده
87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران با
موضوع ساعات آغاز به کار ادارات ومشاغل در شهر تهران در سقف 44 ساعت در هفته تنظیم
و اجرا نمایند.
بدیهی است چنانچه در هر
زمان شرایط بحران و اضطرار از سوی مراجع و مقامات ذیربط اعلام گرددموضوع جهت تغییر
در ساعات اداری به دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد
."
گفتنی است در همان زمان هم
پلیس راهور اعلام کرد تغییر ساعت کار ادارات، تغییری در پیک ترافیک صبح و عصر
تهران نداشته است. ضمن اینکه در پاییز و زمستان سال ۹۰، بیشترین روزهای آلوده و خطرناک
هوای تهران ثبت شد و عملا تغییری از این نظر بوجود نیامد و حتی حدود یک ماه تمام
تهران مقررات ترافیکی زوج و فرد اجرا شد.