مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: بهرغم تلاشهای صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گامهای کوچک به ثمر نخواهد نشست.
تدبیر24: «علیمحمد مصلحی» در منطقه ایلام، در خصوص اولویتهای کاری انجمن اسلامی معلمان گفت: مسائل مربوط به وزارت آموزشوپرورش اولویت اصلی ماست ولی به دلیل پیوند مسائل با حوزه سیاسی، انجمن همواره سیاسی نیز بوده که این خصیصه در ایام انتخابات بیشتر خود را نشان میدهد.
وی در خصوص وضع معیشتی معلمان گفت: بهرغم تلاشهای صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گامهای کوچک به ثمر نخواهد نشست بلکه نیازمند برداشتن گامهای بزرگ است بهعنوان نمونه میزان افزایش دریافتی معلمان در دو سال گذشته کمتر از نرخ تورم بوده است.
مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران با اشاره به برنامههای دولت و وزارت آموزشوپرورش برای بهبود وضع معیشتی معلمان، گفت: افزایش سهم منابع دولتی در بودجه وزارتخانه، جذب مشارکت بیشتر مردمی، تعدیل نیروی انسانی مازاد، ازجمله راهکارهایی است که برای این امر اتخاذشده ولی نتایج آنها در کوتاهمدت مشخص نمیشود بلکه در سه یا چهار سال آینده نتایج آن خود را نشان خواهد داد.
مصلحی با اشاره به نسبت سرانه 1 به 11.5 معلم به دانشآموز در ایران گفت: در سالهای گذشته با وارد کردن حجم نیروی انسانی بسیار وزارت خانه با یک چالشی در خصوص نیروهای مازاد مواجه شده به همین دلیل در سال گذشته در مقابل 28 هزار نیروی بازنشسته نیروهای جایگزین وارد نکرده است.
مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران با اشاره به افزایش 200 هزارنفری تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته گفت: یکی دیگر از راهکارهایی که میتواند به بهبود وضعیت فرهنگیان منجر شود استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان است که بین شش تا هفت هزار میلیارد سرمایه دارد که میتوان از طریق آن خدمات رفاهی، بیمه، وام و مسائلی ازایندست به فرهنگیان ارائه کرد.
وی در یخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت و وزیر آموزشوپرورش مبتنی بر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و چونکه نمایندگان دارای نقش و شأن نظارتی هستند باید بر عملکردها نظارت داشته باشند ولی در عمل برخی نمایندگان این نقش نظارتی را به حوزه انتصابات و حتی دخالت در انتصابات تسری دادهاند که بههرحال محل اشکال است.