بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

حضور جنرال موتورز در ایران

زمزمه‌های حضور شرکت آمریکایی جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمانی به گوش می‌رسد.
تدبیر24: ابتدا این فرانسوی‌ها بودند که از حدود دو سال گذشته هرازچندگاهی اخباری را در زمینه احتمال حضور غول خودروسازی آمریکا در ایران منتشر کردند.

تحلیل رسانه‌های فرانسوی در این زمینه آن بود که آمریکایی‌ها ایران را تحریم و اروپایی‌ها را نیز وادار به پیروی از آن کردند تا با خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران، زمینه برای حضور شرکت‌های آمریکایی، از جمله جنرال موتورز فراهم شود.

اما هم‌اکنون از داخل ایران نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حضور شرکت جنرال موتورز به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که اخیرا حسین گروسی - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی - اظهار کرده است:" اپل از آلمان، پژو و سیتروئن از فرانسه و جنرال موتورز از آمریکا خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند".

اظهار نظر صریح این مقام مسوول درباره اظهار علاقه جنرال موتورز برای حضور در ایران در حالی است که پیش از این نیز مدیرعامل ایران خودرو از احتمال انتخاب شریکی آمریکایی برای این شرکت خبر داده بود.

هاشم یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ممکن است شریک جدید ایران خودرو یک شرکت آمریکایی باشد؟ اظهار کرده بود:" بله، ممکن است شریک جدیدمان آمریکایی باشد چه اشکالی دارد؟ اگر شرایط فراهم شود".

در این شرایط زمزمه‌های حضور جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد، حضوری که البته مشروط به سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت خودروی ایران خواهد بود.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملی را برای خودروسازان درباره شرایط انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی منعقد کرده که سرمایه‌گذاری 50 درصدی طرف خارجی،‌ انتقال فناوری و صادرات از جمله آن‌ها است.

در صورت حضور این غول آمریکایی در ایران شاید جای چندانی برای پژو و رنو در صنعت خودروی ایران باقی نماند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: