آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

سرگیجه‌آورترین اتاق+عکس

حتی با نگاه کردن به تصاویری که خطای بصری ایجاد می‌کنند‌، سرگیجه‌آور است، حال تصور کنید درون چنین فضای وهم‌برانگیزی قرار بگیرید.
تدبیر24: «مارکوس لیندن‌برینکس» هنرمندی است که فضایی را طراحی کرده که بازدیدکنندگان با قرار گرفتن در آن حس می‌کنند دچار خطای دید شده‌اند.

«جمع همه آرزوها‌» نام فضای اتاق‌ مانندی است که در زوایای مختلف به رنگ‌های تند زرد‌، قرمز‌، بنفش، آبی و... رنگ‌آمیزی شد‌ه و حس عجیبی را در تماشاچی ایجاد می‌کند.

لیندن‌برینکس که کارش را اخیرا در نمایشگاهی آلمانی به معرض نمایش گذاشته، در این‌باره گفت: معمولا نیاز به ایده‌ی خاصی ندارم و فقط فضایی می‌خواهم تا نقاشی‌اش کنم. عاشق دیالوگ برقرار کردن بین کارم و فضای معماری هستم.

اثر این هنرمند ترکیبی از هنر و هندسه با حال و هوایی مشوش است که قطرات و ریزش‌های رنگ، حس کمال‌گرایی آن را به‌هم ریخته است. مخاطب این اثر به غیر از تماشا‌، درگیر آن می‌شود و به گونه‌ای با اثر وارد تعامل دوسویه می‌شود.

بنا بر گزارش هافینگتون پست‌، لیندن‌برینکس همچنین افزود: کار من پیشکشی به مخاطب است. این اثر درباره‌ی نوع تجربه‌ی بصری‌ ما از جهان است‌، این که رنگ‌ها چه تاثیری روی ما می‌گذارند و چگونه واکنش ما را برمی‌انگیزند. دو اتاق تو درتو به بیننده امکان می‌دهد فرآیند سفر در فضا از طریق رنگ‌ها را بازخوانی کند. این در حالی است که رنگ همیشه بخشی از اثر هنری بوده و در قاب نقاشی قرار می‌گرفته است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: