بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۳۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

برداشت 95هزار تن انگور در سمنان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت 95 هزار و 516 تن انگور از باغ‌های انگور استان در سال جاری خبر داد.
تدبیر24: «لطف‌الله رضایی» گفت: از 4920 هکتار باغ‌های انگور استان 4049 هکتار آن بارور است که پیش‌بینی می‌شود به‌طور متوسط از هر هکتار بیش از 23 تن محصول برداشت شود.

وی افزود: شهرستان شاهرود با 3765 هکتار کشت (76.5 درصد) و 78 هزار تن تولید، حدود 82 درصد تولید انگور استان، بیشترین سطح کشت و میزان تولید انگور استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: کار برداشت انگور پیش‌رس در استان از تیرماه آغاز و بیش از 50 درصد محصول تولیدی دیررس در ماه‌های مهر و آبان برداشت می‌شود و ارقام سرخ فخری شاهرودی، لعل، عسگری، یاقوتی، صاحبی، خلیلی و سفید فخری ارقام مهم انگور استان هستند.

رضایی یادآور شد: ایجاد باغ‌های الگویی از ارقام زودرس و اجرای شیوه جدید ترکیب انگور با کشت باغ‌های انار و زیتون با هدف افزایش میزان درآمد برای باغداران به‌ویژه افرادی با منابع آبی مناسب، توسعه‌ی باغ‌های انگور زودرس در شهرستان‌های سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار، کمک به تغذیه مناسب، هرس زمستانه و سبز به باغداران در راستای افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول، تولید انواع نهال‌ها، توسعه‌ی باغ‌های انگور استان از ارقام متنوع از برنامه‌ها درباره‌ی انگور است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: