اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

ابراهیم متقی - فشارهاي بين‌المللي و محدوديت‌هاي اقتصادي ايران پس از 5 مهر افزايش بيشتري پيدا مي‌كند. اين امر به‌گونه اجتناب‌ناپذير تأثير خود را بر زندگي اقتصادي و قابليت‌هاي تاكتيكي ايران به‌جا خواهد
منابع انسانی در بزنگاه آینده

منابع انسانی در بزنگاه آینده

محمدمهدی محمدی - روایت و تحلیلی از آخرین گزارش McKinsey & Company معتبرترین شرکت مشاوره مدیریت جهانی با عنوان HR Monitor 2025
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 01
کد خبر: ۳۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

حاضرم برای کمپین «آب زندگی است» فیلم بسازم

تدبیر24: حزب در شرف تاسیس ندای ایرانیان نخستین فعالیت خود در عرصه عمومی را به یک بحران اجتماعی اختصاص داده است تا به این وسیله اعلام کند که یک تشکل معطوف به فقط سیاست نیست و به مسایل اجتماعی و بحران‌های روز جامعه نیز اهمیت می‌دهد. کمپین «آّ زندگی است» اقدامی در راستای فرهنگ‌سازی برای بهبود وضعیت مصرف آب در ایران است که سعی دارد توجه جامعه و مسئولین را به این مساله جلب کند. رضا ایرانمنش، بازیگر و کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌و‌گو با سایت «ندای ایرانیان»، به بحران آب پرداخت. مشروح مصاحبه با وی در ذیل آمده است:
کمپینی با نام «آب، زندگی است» قرار است فرهنگ صرفه جویی آب را به مردم یادآوری کند. نظر شما پیرامون این نوع از فرهنگ‌سازی‌ها چیست؟
برای بهینه سازی و مصرف صحیح آب باید هر چه بیشتر به بحث فرهنگ سازی توجه کنیم. مسئولین ما قادر نبودند برای مردم جا بیندازند که آبی که برای شرب تأمین شده است، نباید برای استحمام و فاضلاب استفاده شود. اتفاقاً چند وقت پیش داشتم صدا و سیما را می‌دیدم، مردم اقدام خیلی جالبی انجام داده بودند. کسانی که دلشان هم برای محیط زیست و منابع طبیعی می‌سوزد. ۱۰۰ لیتر یا ۲۰۰ لیتر آب داخل بشکه را لوله کشی کرده و برای شستشوی ظروف استفاده می‌کردند. این آب ابتدا تصفیه و بعد وارد فلاش تانک می‌شد و به هدر نمی‌رفت. مردم ما از هنرمندان، ورزشکاران، خوانندگان وقشر هنری تبعیت می‌کنند و آنها را تا حد زیادی الگوی خود قرار می‌دهند. این خودش یک فرهنگ سازی است. ما باید از طریق کسانی که مورد توجه مردم هست باید در جهت فرهنگ سازی استفاده کنیم. بنابراین راه اندازی کمپین «آب، زندگی است» اقدام درستی محسوب می‌شود. من هم حاضرم با این کمپین همکاری کنم.
به عنوان یک هنرمند، چگونه می‌توانید برای اصلاح الگوی مصرف کاری انجام دهید؟
با ساختن فیلم. حاضرم برای کمپین «آب، زندگی است» فیلم بسازم.
بهترین کاری که این کمپین می‌تواند انجام دهد چیست؟
باید به سراغ کسانی برویم که مردم به آن‌ها توجه دارند و الگو برداری می‌کنند. در این کمپین از هنرمندان استفاده کنیم تا نسل امروز ما نسبت به این مسائل حساس شود. کسانی که در نسل گذشته در دوران ما وفور آب را احساس کردند. از طریق فرهنگ و هنر و هنرهای نمایشی باید برای جامعه جا بیندازیم که واقعاً بحران را جدی بگیرند. من خودم که در عالم هنر دستی دارم در این مسائل وهنر‌های نمایشی هم اعلام امادگی می‌کنم. هم ایده و هم طرح می‌دهم. چون برای مردم ما جا نیفتاده که باید مکانیزه کرد. چون در آینده ذخایر آب کاهش یافته و به مشکلات خشکسالی بر می‌خوریم. این موضوع را باید حتماً جدی بگیریم و شوخی بردار نیست. این زنگ خطری جدی است. از الان پیش فرض‌ها را باید در نظر داشت. باید مشکلات آب را به مردم ارائه داد و زنگ خطر با صدای بیشتری باید نواخته شود. اینکه فقط یک تابلو توی یک بزرگراه می‌زنیم حرکت و استارت خوبی نیست و ما باید خیلی منسجم‌تر گام بر داریم. در این زمینه مردم عزیز ما باید به فکر نسل آینده و نسل حاضر باشند. باید کم آبی و این بحران را جدی بگیرند. مسئولین و دولتمردان عزیز هم باید به این معقوله به‌طور جدی بپردازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: