بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

واردات 95درصد پارچه‌های چادرمشکی

رئیس اتحادیه طاقه‌فروشان قماش در کشور گفت: 95 درصد پارچه‌های مشکی برای دوخت چادر و لباس در کشور وارداتی است.
تدبیر24: حسن صادقی در منطقه خراسان، با اشاره به آغاز ماه محرم و افزایش تقاضای مردم برای خرید پارچه‌های مشکی، اظهار کرد: متاسفانه 95 درصد پارچه البسه و چادر‌های مشکی موجود در بازار، خارجی است و این موضوع به دلیل نبود تکنولوژی و فناوری تولید کالاهای مرغوب در کشور است.

وی با بیان اینکه از نظر تامین میزان پارچه مشکی موجود در بازار برای نیاز مردم در ماه محرم مشکلی نداریم، افزود: پارچه مشکی داخلی و خارجی به حد کافی در بازار موجود است و تقاضای مردم بیشتر از عرضه نیست.

رئیس اتحادیه طاقه‌فروشان قماش مشهد با بیان اینکه مصرف پارچه مشکی در ماه محرم بیشتر از سایر ماه‌ها است، تصریح کرد: پارچه‌های مشکی مورد نیاز برای سیاه‌پوش کردن تکایا، مساجد و هیات مذهبی از نوع داخلی و بخشی از پرچم‌ها و پارچه‌های ساتن مورد نیاز آنها از جنس چینی است که در عرضه آن مشکلی نداریم.

وی درباره وضعیت قیمت و نظارت بر نرخ در بازار طی ماه محرم گفت: برای تامین پارچه مشکی، بسیاری از فروشندگان ما از نظر اخلاقی متعهد و پایبند بوده و برای فروش به مساجد و هیاتها ممکن است پارچه‌ها را زیر قیمت بفروشند اما عرضه و تقاضای سایر پارچه‌ها در ماه محرم فرقی نمی‌کند.

صادقی با بیان اینکه به طور معمول در عرضه پارچه در مشهد مشکلی نداریم، اظهار کرد: متاسفانه بازار به حدی راکد است که پارچه‌های موجود هم متقاضی زیادی ندارند و به ویژه در بخش منسوجات همیشه عرضه بیشتر از تقاضا است.

وی درباره موضوع قاچاق کالا و تاثیر آن بر وضعیت منسوجات داخلی نیز گفت: موضوع قاچاق کالا به ویژه در بخش منسوجات یک معضل مهم است. قاچاق پوشاک آسیب بزرگی به منسوجات و صنعت نساجی کشور زده و آن را فلج کرده است. با قاچاق پوشاک، تقاضا برای خرید منسوجات داخلی پایین آمده و صدمات زیادی به این بخش وارد شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: