بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

حمله به عزاداران در پاکستان

حمله تروریستی به یکی از امام بارگاه(حسینیه) های شهر کراچی پاکستان در شب چهارم ماه محرم، منجر به شهادت یک کودک و مجروح شدن دست کم هشت نفر دیگر شد.
تدبیر24: پرتاب یک نارنجک دستی از سوی گروهی از افراد ناشناس به سمت هیات عزاداری زنان در حسینیه مرکز تحقیقات اسلامی شهر کراچی، منجر به شهادت یک طفل یک و نیم ساله و مجروح شدن هشت نفر از زنان شرکت کننده در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله االحسین (ع) شد.

به گزارش پلیس، چند موتور سوار ناشناس هنگام عبور از مقابل این حسینیه، اقدام به پرتاب نارنجک کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

علامه راجا ناصر عباس دبیرکل حزب «مجلس وحدت مسلمین» پاکستان این اقدام را محکوم کرد و از دولت خواست امنیت عزاداران حسینی را تامین کند.

همچنین الطاف حسین رییس «جنبش متحد قومی» پاکستان این حمله را محکوم و اعلام کرد که تروریست ها قصد دارند با چنین اقداماتی، خشونت ها و ناآرامی های فرقه ای در پاکستان ایجاد کنند.

وی نیز از دولت پاکستان خواستار تامین امنیت عزاداران در ایام ماه محرم شد.

همچنین حمله روز پنجشنبه گذشته گروهی از افراد مسلح به یک دستگاه خودروی حامل شیعیان متعلق به «جامعه هزاره» پاکستان در نزدیکی شهر کویته که در حال بازگشت به خانه بودند، دست کم هشت کشته برجا گذاشت.

حمله پنچشنبه گذشته علیه جامعه شیعیان پاکستان که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم رخ داده بود، نگرانی هایی را در خصوص امنیت پاکستان به ویژه شیعیان این کشور در ماه محرم ایجاد کرد و حمله تروریستی امشب به حسینیه کراچی نیز موجب تشدید این نگرانی ها شده است.

در روزهای اخیر شخصیت های مختلف سیاسی و دینی پاکستان ضمن هشدار نسبت به وقوع حملات تروریستی در ایام ماه محرم، از دولت و دستگاه های امنیتی پاکستان خواسته اند تدابیر لازم را برای پیش گیری از این حملات اتخاذ کند.

نخست وزیر، رییس جمهوری و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان حمله تروریستی پنجشنبه گذشته به افراد متعلق به جامعه هزاره را محکوم کرده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: