ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

10هزار طرح نیمه تمام راهسازی

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی از وجود 10 هزار طرح نیمه تمام در حوزه راهسازی در سراسر کشور خبر داد.
تدبیر24: 'عزیزالله فیلی' روز جمعه در جریان بازدید از طرح های راهسازی شهرستان مرزی دهلران اظهار کرد: راه ها در نقاط مختلف کشور با توجه به منابع، واقع بینی و اولویت ها احداث می شود و در این راستا کریدورهای سراسری نسبت به سایر طرح ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: کریدور سراسری استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به صورت چهارخطه و طرح احداث بزرگراه برای خروج استان ایلام از بن بست و پیوستن به راه های شریانی در حال اجراست.

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مطالعاتی در این راستا انجام و قطعاتی از این کریدور سراسری آغاز شده و بالغ بر دو هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای این کریدور در نظر گرفته می شود.

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: عملیات اجرایی کریدور سراسری در استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام شروع شده است و در استان ایلام نیز به شکل اصلاح نقاط حادثه خیز و واریانت ها در جهت چهار بانده کردن عملیات شروع شده و ظرف چهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

فیلی گفت: محور ایلام به مهران و مهران به دهلران چهار بانده می شود و بهبود مسیر مهران به دهلران با تعریض اکثر پل ها و ابنیه فعلی در حال اجراست تا این جاده را به راه درجه یک و اصلی ارتقا دهیم و همزمان نیز باند جدید در کنار آن ایجاد شود.

فیلی اضافه کرد: همچنین در تلاشیم تا از این طریق مبادی ورودی و خروجی، شهرهای مهران، دهلران، صالح آباد و ایلام، حجم ترافیک این مناطق را ساماندهی کنیم.

فرماندار دهلران نیز در این نشست با اشاره به 170 کیلومتر راه شریانی در این شهرستان بیان کرد: چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک به طول 90 کیلومتر با توجه به حجم ترافیک و عرض کم جاده ضروری است.

'امیدعلی سبزی' افزود: شتاب بخشی در عملیات اجرایی جاده چمسرخ که 28 کیلومتر آن به تازگی به قرارگاه خاتم واگذار شده، از دیگر نیازهای منطقه است.

وی اضافه کرد: فاصله راه آهن اندیمشک تا مرز موسیان 50 کیلومتر است که می تواند شهرستان دهلران را نیز تحت پوشش قرار دهد و مردم از نعمت راه آهن برخوردار شوند.

فرماندار دهلران همچنین خواستار بهسازی مسیر ارتباطی دهلران به آبدانان به طول 40 کیلومتر و تعیین پیمانکار برای این طرح شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: