نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸

مشکلات ترانزیتی مرز بازرگان

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: مشکل ترانزیت کامیون های حمل کالا بین دو کشور ایران و ترکیه در مرز بازرگان، مانع تحقق اهداف صادراتی دو کشور می شود.
تدبیر24: رضا کامی روز پنجشنبه با بیان اینکه پلمپ باک کامیون های ورودی از ترکیه ، آخرین توافق مقامات دو کشور است، گفت: به این ترتیب کامیون های ترکیه، امکان سوخت گیری در ایران نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه ترک ها همواره نسبت به اخذ تفاوت قیمت سوخت از کامیونداران ترکیه در ایران معترض بوده اند، یادآوری کرد: پیش از این هم موضوع پلمپ باک کامیون های ترکیه مطرح شده بود.

کامی تصریح کرد: ترکیه از ماه گذشته، در قبال دریافت مابه التفاوت قیمت سوخت از کامیونداران این کشور در ایران، به افزایش عوارض تردد کامیون های ایرانی از مرز بازرگان اقدام کرده، گفت: افزایش غیرمنطقی عوارض، موجب کاهش ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه شده و اهداف توسعه صادراتی دو کشور را با تهدید مواجه کرده است .

وی با اشاره به اهمیت مرز بازرگان برای دو کشور گفت: افزایش عوارض ترانزیت کالا، علاوه بر افزایش هزینه حمل و نقل، توان رقابت تجار را کاهش می دهد.

اقدام کشور ترکیه در زمینه افزایش عوارض تردد کالا از مرز بازرگان در حالی است که هفته گذشته 'نهاد زیبکچی' وزیر اقتصاد این کشور در همایش مجمع صادرکنندگان در شهر مرزی وان گفت: کشورش در تحقق هدف 35 میلیارد دلاری تجارت با ایران عزم راسخ دارد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: