تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

تولید 80درصد از داروهای بیماران صرعی

رئیس هیات مدیره انجمن صرع ایران گفت:حدود 70 تا 80 درصد از داروهای بیماران صرعی درکشور تولید می شود اما برای تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به 'صرع مقاوم به درمان' نیازمند ارتباط با مجامع بین المللی هستیم.
تدبیر24: دکتر کورش قره گزلی گفت: با توجه به اینکه داروهای جدید بیماران صرع گران هستند، متخصصان مبتلایان را شناسایی و به بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی معرفی کرده تا داروهای جدید برای آنها تجویز شود.

وی در خصوص هزینه ای که یک بیمار مبتلا به صرع برای درمان خود باید بپردازد، تصریح کرد:بیماران مبتلا به صرع به طور متوسط 100 تا 200 هزار تومان در ماه باید هزینه کنند، اما بیماران مبتلا به 'صرع مقاوم به درمان' هزینه درمانشان بیش از یک میلیون تومان در ماه است.

استاد بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژیست) یادآور شد:با توجه به اینکه هر بیمار مبتلا به 'صرع مقاوم به درمان' هزینه زیادی را برای درمان خود پرداخت می کند در تلاشیم که این بیماری را در ردیف بیماری های خاص قرار دهیم.

قره گزلی اضافه کرد:جلساتی برگزار شده است که افراد مبتلا به این بیماری را جزو بیماران خاص قرار دهیم تا بتوانند خدمات مناسب درمانی دریافت کنند.

وی گفت:این طرح تا به حال باید به تصویب می رسید اما به خاطر مسائل کمبود بودجه در مرحله کارشناسی باقی مانده است که منتظریم در آینده ای نزدیک این اتفاق بیفتد.

رئیس هیات مدیره انجمن صرع ایران با توصیه به نزدیکان افراد مبتلا به صرع در هنگام تشنج این بیماران گفت: مهمترین مسئله حفظ خونسردی است. همچنین بیمار اگر بیمار دچار تشنج شد چیزی در دهانش قرار ندهند و وی را در جای نرم به سمت چپ با سر رو به پایین بخوابانند تا ترشحات از دهانش خارج شود.

قره گزلی درباره کنترل این بیماری گفت:خواب مناسب و کنترل استرس در زندگی عمده ترین راه های کنترل این بیماری است.

به گفته وی اگر بیمار احساس می کند که مصرف غذایی خاص در تشدید بیماری اش موثر است باید از خوردن آن پرهیز کند.

قره گزلی رژیم غذایی را در کنترل صرع چندان موثر ندانست و افزود:گاهی اوقات بیماران متوجه می شوند که برخی غذاها ممکن است در تشدید یا کنترل بیماری موثر باشد که باید به این نکات توجه داشت. در طب سنتی اشاره شده است که غذاهای سرد برای صرع خوب نیست و غذاهای گرم مثل عسل برای صرع خوب است.

این نورولوژیست با بیان اینکه علت مختلفی در بروز بیماری صرع دخالت دارد، تصریح کرد:این بیماری ممکن است از زمان نوزادی با عفونت های مغزی که بسیار شایع است آغاز شود.

وی ادامه داد:گاهی وارد شدن صدماتی به مغز و همچنین تومورهای مغزی و هر عاملی که باعث صدمه مغزی شود ممکن است باعث بروز صرع شود.

وی نشانه های بروز صرع در نوزادان را خیره شدن بیش از حد نوزاد و همچنین حرکت های نامتعادل و غیر متعارف در دست و پای نوزادان دانست.

رئیس هیات مدیره انجمن صرع ایران گفت:یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران در راستای تبادل تجربیات و ارتقاء سطح دانش در زمینه صرع در روزهای هشتم تا دهم بهمن ماه در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.

به گفته وی محورهای اصلی این کنگره،پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی صرع، pitfall های تشخیص در صرع، بررسی های پاراکلینیک، جنبه های روانی-اجتماعی صرع، توان بخشی، درمان دارویی، فارماکولوژی بالینی در صرع، صرع اطفال، سایکولوژی و صرع، درمان جراحی، داروهای ضد تشنج، روش های پیشگیری از صرع، کاربردهای MEG در صرع، صرع super status، صرع و تغذیه، تشخیص و درمان صرع در بخش های مراقبت ویژه است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: