ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

پول فوتبال به جیب صداوسیما میرود

مدیرعامل باشگاه سپاهان می‌گوید بر اساس ارزشگذاری سازمان لیگ میزان ارزش لیگ فوتبال ایران بر اساس هزینه و مخارج باشگاه‌ها در حدود 300 میلیارد تومان است. در حالی که با رقم مورد توافق 30 میلیارد تومانی می‌توانم بگویم که پول فوتبال به جیب صدا و سیما می‌رود.
تدبیر24: مهرزاد خلیلیان با اشاره به این که ارزش نسبی لیگ فوتبال ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی و عربی نیست، اظهار کرد: ما برای این که حق مردم پایمال نشود و فوتبالیست‌ها بی انگیزه نشوند در مورد حق پخش به توافق رسیده ایم و قرار است امسال باشگاه‌ها از مواضع خود کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: قرار است از این پس دولت لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که پس از تایید آن میزان حق پخش در بودجه صدا و سیما لحاظ شود. در این رابطه نیز باید بدانیم که بودجه صدا و سیما هم اکنون سه هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سپاهان با اشاره به این که صدا و سیما از طریق برنامه‌های مرتبط با فوتبال درآمد بسیار بالایی را کسب می‌کند که مثال بارز آن برنامه «90» است، گفت: در صورتی که حق فوتبال به آن نرسد به جیب صدا و سیما می‌رود و شاید علت کوتاه آمدن ما این بود که بیشتر از این به مردم ضرر نرسد.

وی درباره صحبت‌های فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال مبنی بر این که در دهه هشتاد صدا و سیما به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس 300 میلیون تومان پیشنهاد داده بود که مساله حق پخش را پیگیری نکنند، گفت: این پیشنهاد صدا و سیما جداسازی باشگاه‌ها از هم است و تبعیض‌آفرین اما در سال جاری سازمان لیگ فوتبال با سیاستی یکسان به تمامی باشگاه‌ها نگاه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: