ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

واگذاری مدارس‌ با هدف ارتقاءکیفیت

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، هدف اصلی از واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را کیفیت بخشی به موضوع آموزش خواند و گفت: در مرحله نخست ارزیابی ها، بخشی از این هدف محقق شده است.
تدبیر24: مجتبی زینی وند، با اشاره به بازرسی از مدارس دولتی واگذار شده به بخش خصوصی با عنوان بسته حمایتی از مدارس غیردولتی اظهار داشت: عمده مدارس غیردولتی واگذرشده به بخش خصوصی در مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دارد که امسال در قالب واگذاری مدارس تلاش شده تا از معلمان باتجربه تر در این مدارس استفاده شود.

براساس گزارش وزارت آموزش وپرورش، وی ادامه داد: امسال بازنشستگان و معلمانی که در مدارس غیردولتی سابقه تدریس داشتند، به عنوان معلم در مدارس واگذارشده جذب شده اند.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، افت کیفیت آموزشی را یکی از دل نگرانی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ها در این جهت برنامه ریزی شده است تا برنامه آموزش و پرورش در این مدارس به نحو مطلوب اجرایی شود.

زینی وند، تصریح کرد: در بسیاری از مدارس واگذارشده تا بخشی از سال تحصیلی معلم نداشتند؛ بنابراین برای افزایش سطح کیفیت در این مدارس آن ها را به بخشی خصوصی واگذار کردیم که می توان با یک مقایسه ساده این ارتقای کیفیت را به وضوح مشاهده کرد.

مدیر کل مدارس غیردولتی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: در این مدارس تمام افراد جذب شده سابقه تدریس در مدارس غیردولتی را دارند و تنها در استان سیستان و بلوچستان برای تعدادی از معلمان که سابقه تدریس نداشتند دوره های آموزش ضمن خدمت و روش تدریس برگزار کردیم.

زینی وند همچنین از واگذاری 24 مدرسه در اجرای طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی در شهر تهران خبر داد و گفت: این مدارس اغلب در جنوب شهر قرار دارند و از نیروهایی با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با گرایش آموزش ابتدایی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح هیچ شهریه ای از خانواده ها دریافت نمی شود، تاکید کرد: قرارداد موسسان در اجرای این طرح، یک ساله است و تیم های بازرسی هر سه ماه وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر کیفیت آموزشی مدنظر آموزش و پرورش تامین نشود در پایان ترم اول فسخ قرارداد و همکاری انجام می شود.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: موسسانی که بتوانند کیفیت آموزشی موردنظر آموزش و پرورش را تامین کنند، در سال آینده نیز قرارداد آنها تمدید خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: