ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 21
کد خبر: ۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

رتبه جهانی ایران در تصادفات رانندگی

بخارایی گفت: در جوامع بین المللی یکی از شاخص ها توجه ویژه به بحث ایمنی و حمل و نقل است، که متاسفانه ایران در زمینه بروز حوادث در بین 180 کشور دنیا رتبه 175 را دارد که این امر به هیچ وجه شایسته نیست.
تدبیر24: مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور با اشاره کشته شدن یک میلیون و 200هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات جاده ای گفت: 1.5 درصد این کشته شدگان مربوط به حوادث جاده ای ایران است.

محمد بخارایی شامگاه پنجشنبه در همایش ایمنی و ارتقا راههای لرستان افزود: سال گذشته چهارهزارو 200 نفر از کشته شدگان حوادث رانندگی معادل حدود 25 درصد کشته شدگان را زنان با میانگین سنی 28 سال تشکیل دادند که این آمارها یک فاجعه به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: باید برای بهبود این وضعیت تلاش بیشتری صورت گیرد و مردم با عزم عمومی برای ایمنی راه ها وارد عمل شوند.

بخارایی گفت: در جوامع بین المللی یکی از شاخص ها توجه ویژه به بحث ایمنی و حمل و نقل است، که متاسفانه ایران در زمینه بروز حوادث در بین 180 کشور دنیا رتبه 175 را دارد که این امر به هیچ وجه شایسته نیست.

وی با اشاره به صرف پنج درصد از کل درآمدهای ناخالص ملی در زمینه ایمنی راه ها افزود: تاکنون تمام نهادهای مربوط از جمله نیروی انتظامی و راهداری ها تلاش خود را به کار برده اند ولی با این حال شاهد وضعیت نامطلوبی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای تشکیل جمعیت های مردمی برای ورود به این عرصه احساس نیاز شد و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در سال 86 تاسیس شد.

بخارایی اضافه کرد: این جمعیت هم اکنون در حال عضوگیری و تاسیس شعبه در استان ها است که لرستان در این زمینه فعالیت های مطلوبی انجام داده و از استان های پیش رو به حساب می آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: