بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۴۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

بررسی بیشترین عامل تصادف کشور

رییس پلیس راه کشور گفت: عامل انسانی مهم ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در ایران است که در کنار فرهنگ سازی و تغییر رفتار باید به اصلاح سایر عوامل از جمله راه و وسیله نقلیه توجه جدی کرد.
تدبیر24:سردار محمدرضا مهماندار روز یکشنبه در کمیسیون عملیات پلیس راه زنجان افزود: نباید صرف توجه به فرهنگ سازی و تغییر رفتار انسانی ما را از اصلاح سایر عوامل که به سهم خود نقش موثری در وقوع تصادفات رانندگی دارند، باز دارد.

وی با بیان اینکه عوامل دخیل در وقوع تصادفات رانندگی بر حسب منطقه و محیط جغرافیایی متغیر است، اظهار کرد: زنجان به لحاظ اتصال راه های مرکز به شمالغرب کشور یکی از مهم ترین استان های ایران به ویژه در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

سردار مهماندار افزود: تلاش های ارزنده ای در حوزه اجرای طرح انضباط ترافیکی در استان زنجان صورت گرفته که موفقیت در کنترل ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای الکترونیکی در جاده ها نقش مهمی در کنترل سرعت وسائط نقلیه و ترافیک دارد اظهار کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیکی در واقع کاهش چشمگیر تلفات جاده ای برای این استان را به همراه خواهد داشت.

رییس پلیس راه کشور خستگی ، خواب آلودگی و عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه در اختیار را مهم ترین علل وقوع تصادفات رانندگی خواند و گفت: بیشترین علت تصادفات رانندگی در استان زنجان ناشی از خستگی و خواب آلودگی ، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه می باشد که نیازمند توجه و دقت بیشتر است.

سردار مهماندار افزود: افزایش تحرک ماموران پلیس در حوزه آزادراه ها و بزرگ راه ها همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های گروهی نیز می تواند نقش زیادی در کاهش وقوع تصادفات رانندگی ایفا کند.

وی با تاکید براینکه افزایش سرعت به حتم افزایش وقوع حوادث رانندگی را در پی دارد تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب و مطلوب و همکاری سایر دستگاههای ذیربط و عوامل امدادی می توان شدت تصادفات رانندگی را که براثر افزایش سرعت خودروها حادث می شود، کاهش داد.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز مشارکت و تعامل مردم با پلیس را لازمه دستیابی به انضباط ترافیکی دانست و گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی این استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

سردار علیرضا صالحی با بیان اینکه توسعه فرهنگ ترافیکی نیازمند پرورش تفکر و ذهنیت قانونمداری در جامعه است ، افزود: آموزش قوانین و ارتقا فرهنگ ترافیک شهروندان از مولفه های اصلی در کاهش حوادث ناشی از تصادفات رانندگی است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت قانون و توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس در کاهش سوانح بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: مدیریت سرعت در بحث ترافیک در این استان با استفاده از دوربین های سرعت سنج نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.

سردار صالحی یادآور شد: میزان تصادفات فوتی این استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می دهد ولی به علت شدت برخورد وسایط نقلیه با یکدیگر تعداد کشته ها سیر صعودی پیدا کرده است.

وی استفاده از بالگرد در امدادرسانی هنگام وقوع حوادث جاده ای را مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر هزینه ارتکاب جرایم رانندگی افزایش یابد به حتم میزان تخلفات نیز کاهش خواهد یافت لذا ضروری است ضمن فرهنگ سازی در بحث ترافیک هزینه تخلفات نیز افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: