تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

افزایش همکاری های ایران و ویتنام

دولت ویتنام در راستای افزایش همکاری با ایران با تمرکز بر توانایی های علمی کشورمان، یادداشت تفاهمی به منظور توسعه همکاری های علمی – پژوهشی امضا کرد.
تدبیر24: این یادداشت تفاهم از سوی آکادمی علوم انسانی ویتنام و مرکز آموزش و تحقیق بین المللی در کارگاه سیاست خارجی که در هانوی برگزار شد، به امضای طرفین رسید.

هیات ایرانی شرکت کننده در این کارگاه آموزشی پیشنهاد کرد که هر دو کشور ضمن توسعه تبادل اطلاعات، با به وجود آوردن اعتماد دو جانبه برنامه های مشترکی در زمینه تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، کشاورزی، بهداشت و فناوری های پیشرفته انجام دهند.

'نگو خوآن بین' رئیس موسسه مطالعات جنوب غرب آسیا و هند، گفت که ایران و ویتنام به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد نیازمندی های یکدیگر در برخی از حوزه های کاربردی با چالش های عمده ای مواجه هستند.

وی تصریح کرد افزایش همکاری دو کشور می تواند چالش های پیش رو را کاهش داده و روند دستیابی به اهداف توسعه ای را سرعت بخشد.

ایران و ویتنام نیز اواخر مهرماه سال جاری نیز تفاهم نامه همکاری های آموزشی، علمی و فناوری بین دو کشور امضا کردند. این تفاهم نامه نیز به امضای 'محمدعلی نجفی' سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و 'نگوئن کوان' وزیر علوم و فناوری ویتنام رسید.

یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی، تحقیقات علمی و فناوری ایران و ویتنام در 10 بند و با هدف توسعه و گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو کشور تنظیم شده است.

ایران در سال 1991 و ویتنام نیز در سال 1997 نسبت به ایجاد سفارت در کشور طرف مقابل اقدام کردند. روابط دیپلماتیک 41 ساله بین ایران و ویتنام از سال 1973 آغاز شد.

روابط تجاری ایران و ویتنام از سال 2003 تا 2009 به طور قابل توجهی افزایش یافت به طوری که رشد 500 درصدی تبادلات تجاری دو کشور را شاهد بود و این تبادلات از رقم 30 میلیون دلاری در سال 2003 به رقم 165 میلیون دلار در سال 2009 رسید. حجم این روابط در سال 2011 به رقم 316 میلیون دلار افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: