تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰

درمان سنگ‌های شاخ گوزنی کلیه

رییس بخش ارولوژی بیمارستان ولایت از فراهم شدن امکان درمان سنگ های شاخ گوزنی کلیه به روش جراحی بسته PCNL در بیمارستان خبر داد و گفت: از اوایل آبان ماه امسال تاکنون 12 بیمار به این روش درمان شده اند.
تدبیر24: دکتر'علی اکبر کرمی' افزود: سنگ های شاخ گوزنی یکی از سنگ های شایع کلیه هستند که برای درمان آن در گذشته از جراحی های باز استفاده می شد، اما اخیرا می توان بدون ایجاد برش عمیق در پهلو، از طریق ایجاد یک سوراخ کوچک بر روی کلیه اقدام به خرد کردن و خارج کردن سنگ ها کرد.

وی اضافه کرد: این روش درمانی در حال حاضر با استفاده از تصویربرداری سونوگرافی بر روی چند بیمار در بیمارستان ولایت قزوین صورت پذیرفته و با خارج کردن تمام سنگ ها، این بیماران یک روز پس از جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند.

کرمی ادامه داد: در عمل PCNL از شکاف در پهلو که باعث درد شدید و بستری شدن طولانی مدت بیمار می شود جلوگیری و علاوه بر حفظ ظاهر و زیبایی بدن، به لحاظ کاهش تعداد بخیه ها بیمار می تواند در مدت بسیار کوتاه، کار و فعالیت های عادی زندگی را از سرگیرد.

این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری- تناسلی گفت: یکی دیگر از مزایای بزرگ روشPCNL قابل استفاده بودن آن برای بیمارانی است که قبلا سابقه جراحی باز کلیه داشته اند و با این روش می توانند از شکاف مجدد پهلوی خود و عوارض و دردهای ناشی از آن جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سنگ های شاخ گوزنی با قطری حدود بیش از دو سانتی متر در نتیجه عفونت های ادراری، سوابق ژنتیکی سنگ سازی و یا مصرف کم آب و نوشیدنی ها تشکیل می شوند.

رییس بخش ارولوژی بیمارستان ولایت افزود: در شرایط فعلی امکان انجام این عمل جراحی تحت سونوگرافی در بیمارستان ولایت برای بیماران فراهم است و بیمارانی که سنگ های کلیه آنان به سنگ شکنی پاسخ نداده می توانند برای از بین بردن آن به این روش اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: