ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

تهرانی ها پردرآمدترین خانوار شهری

بانک مرکزی اعلام کرد: یک خانوار شهری ساکن در استان تهران از نظر متوسط درآمد ناخالص سالانه با حدود 403 میلیون و 57 هزار ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با حدود 155 میلیون و 484 هزار ریال کمترین درآمد را دارا بوده اند.
تدبیر24: بررسی متوسط هزینه ناخالص سالانه یک خانوار ساکن در مناطق شهری استان های مختلف نشان می دهد که استان تهران با حدود 409 میلیون و 317 هزار ریال (ماهانه حدود 34 میلیون و 110 هزار ریال)بیشترین و استان هرمزگان با حدود 168 میلیون و 600 هزار ریال (ماهانه حدود 14 میلیون و 50 هزار ریال) کمترین هزینه را به خود اختصاص داده اند.

** تسهیلات محل سکونت و لوازم زندگی مورد استفاده خانوارها

بررسی تسهیلات محل سکونت خانوارها در سال 1392 نشان می دهد که حدود 99.4 درصد خانوارها از آب لوله کشی،100درصد از برق، 92.9 درصد از گاز شهری، 41.2 درصد از سیستم فاضلاب شهری، 82.2 درصد از تلفن، 23.9 درصد از اینترنت،98.1 درصد از آشپزخانه، 99.3 درصد از حمام، 62.5 درصد از کولر ثابت آبی، 17.6 درصد از کولر آبی، 8.6 درصد از سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ)، 5.2 درصد از پکیج و 41.7 درصد از انباری بهره مند بوده اند.

نتایج این بررسی گویای آن است که 44.4 درصد خانوارها از خودرو شخصی، 17.8 درصد از موتورسیکلت، 13.7 درصد از دوچرخه، 57.6 درصد از چرخ خیاطی، 30.2 درصد از رادیو ضبط و ضبط صوت، 12.8 درصد از رادیو، 99.3 درصد از تلویزیون،53.8 درصد از ویدئو، 47 درصد از رایانه، 15.2 درصد از دوربین فیلمبرداری، 50.2 درصد از یخچال، 81.8 درصد از فریزر و یخچال فریزر، 51.1 درصد از پنکه، 99.2 درصد از اجاق گاز، 92.1 درصد از جاروبرقی، 84.5 درصد از ماشین لباسشویی و94.7 درصد از تلفن همراه استفاده نموده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: