ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

شیرخشک ایرانی به روسیه میرود

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آمادگی برای صادرات گوشت مرغ و شیر خشک به روسیه خبر داد و گفت: صادرات این محصولات به روسیه منوط به تکمیل و اجرایی شدن پروتکل بهداشتی بین مسئولان دامپزشکی دو کشور است.
تدبیر24: حسن رکنی اظهار کرد: روسیه یکی از کشورهایی است که به تازگی به جمع مشتریان محصولات پروتئینی ایران پیوسته که با توجه به تولید مازاد بر نیاز داخلی شیر خشک و گوشت مرغ و البته تقاضای روس‌ها برای واردات، این محصولات به زودی به روسیه صادر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که پتانسیل صادرات حدود 100 هزار تن آن به کشورهای مختلف وجود دارد و روسیه می‌تواند در این بین سهم مناسبی از بازار گوشت مرغ را به خود اختصاص دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان این‌که صادرات گوشت مرغ در نیمه نخست امسال حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: همچنین روس‌ها سالانه حدود 200 هزار تن شیر خشک وارد می کنند که ایران هر قدر بتوانند این میزان نیاز روس‌ها را تامین کند ارزآوری بیشتری برای خود به ارمغان می‌آورد.

رکنی تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌ها ‌برای انواع محصولات پروتئینی در کشور به گونه‌ای است که در وهله نخست به دنبال اصلاح الگوی مصرف و افزایش سرانه آن در کشور در جهت ارتقای سلامت شهروندان هستیم اما کشورهای بسیاری هستند که خواهان واردات محصولات پروتئینی از ایران هستند.

وی گفت: به عنوان مثال گوشت مرغ که بازار تولید آن در کشور وجود دارد زمانی در کشور با کمبود و واردات مواجه بود اما در حال حاضر ایران به صادرکننده این محصول تبدیل شده و با توجه به شرایط موجود از جمله امکان صادرات مرغ گرم یا منجمد با هزینه‌های کمتر و این که بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه ترجیح‌شان این است که گوشت مرغ را از کشوری مسلمان مانند ایران وارد کنند، صادرکنندگان رغبتی بیشتری برای صادرات این محصول پیدا کرده‌اند و باید از این شرایط بوجود آمده به عنوان فرصت طلایی استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود نیم میلیون تن انواع محصولات و فرآورده‌های لبنی به کشورهای مختلف صادر شد که به نظر می‌رسد این پتانسیل صادراتی در سال جاری افزایش یافته و روسیه در این میان می‌تواند سهم مناسبی را از آن خود کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: