خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۴۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

افخم: 1+5 پیشنهاد جدیدی نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه، شامگاه جمعه برخی خبرسازی ها مبنی بر ارائه طرح و پیشنهاد جدید از سوی کشورهای 1+5 به ایران و پردازش های پیرامون آن را بی اساس خواند.
تدبیر24: «مرضیه افخم» در بیانیه ای گفت: «در سه روز گذشته، مذاکرات فشرده و متعدد دو جانبه و چندجانبه بر اساس طرح ها و ابتکارات متعدد تیم مذاکره کننده ایرانی که آخرین آنها در مسقط پایتخت عمان پیشنهاد شد، صورت گرفته است و مذاکرات در سطوح مختلف کارشناسی و سیاسی همچنان ادامه دارد.»

وی در همین زمینه افزود: «هیچگونه طرح جدیدی از طرف کشورهای ٥+١ ارایه نشده است.»

برخی رسانه های غربی اخباری از ارائه طرح و پیشنهادهای جدید از سوی وزیر امور خارجه انگلیس و برخی دیگر از کشورهای عضو گروه 1+5 منتشر کردند. برخی منابع مطلع می گویند پیشنهادهای جدید در حد یک ایده است و عنوان طرح بر آن اطلاق نمی شود. عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پیشتر گفته بود که اگر اراده سیاسی در گروه 1+5 باشد، ایده های مطرح شده برای توافق جامع کفایت می کند.

نهمین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 شامل کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در وین پایتخت اتریش در جریان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: