بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۴۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

خطر تشدید انحصار در صنعت خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو نسبت به اجرایی شدن طرح منحصر شدن واردات برخی از خودروها به خودروسازان داخلی، هشدار داد.
تدبیر24: شهرام آزادی در پاسخ به این که طرحی در شورای سیاست‌گذاری خودرو در دست بررسی است که براساس آن هر خودروساز داخلی که با یک خودروساز خارجی قرارداد همکاری منعقد کند، حق انحصاری واردات محصولات آن خودروساز به صورت CBU و CKD را خواهد داشت آیا این طرح درستی است، اظهار کرد: اجرای این طرح هم برخلاف مصالح خریداران و هم برخلاف مصالح خود خودروسازان است.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی اندک رقابتی بین شرکت‌های واردکننده خودرو با خودروسازان در زمینه عرضه محصولات وجود دارد، خاطرنشان کرد: این رقابت موجب می‌شود که خودروسازان برای افزایش توان خود در زمینه رقابت با محصولات خارجی در جهت رشد کیفیت خودروهای تولیدی خود حرکت کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط اگر علاوه بر حق انحصاری مونتاژ خودروهای یک برند خارجی حق انحصاری واردات آنها را نیز به یک خودروساز بسپاریم، این رقابت از بین رفته و خودروساز انگیزه خود برای افزایش کیفیت را از دست خواهد داد.

وی افزود: در آن شرایط خودروساز تنها تصمیم‌گیرنده در بازار خودروهای داخلی و خارجی خواهد بود و ممکن است که در جهت تامین مصالح خود حقوق مصرف‌کنندگان را به فراموشی بسپارد.

آزادی با بیان این‌که سود واردات خودرو بیشتر از سود مونتاژ داخلی این خودروها است، تصریح کرد: در آن صورت این خطر وجود دارد که خودروساز تمایل بیشتری به واردات خودرو پیدا کرده و عملا تولید داخلی خودرو به فراموشی سپرده شده و تضعیف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: