تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

افزایش 40میلیون مترمکعبی تولیدگاز

مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه برداشت گاز از سکوی فاز 16 عصر روز جاری (سه شنبه)و از سکوی فاز 15 تا یک هفته آینده آغاز می شود، گفت: بزودی روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز شیرین این فازها به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.
تدبیر24: رضا فروزش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عملیات اجرایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از سال 1386 آغاز شده است.

وی با اشاره به روند راه اندازی سکوهای دریایی فازهای 15 و 16، گفت: امروز مراحل نهایی راه اندازی سکوی فاز 16 انجام می شود و ما منتظر دریافت گاز ترش از چاه ها و تزریق به خطوط لوله هستیم.

فروزش خاطرنشان کرد: واحدهای پالایشگاه خشک نیز آماده دریافت گاز ترش از سکوهای دریایی هستند.

مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افزود: در حال حاضر سه واحد پالایشگاه فازهای 15 و 16 با استفاده از گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 در حال فعالیت هستند که پس از دریافت گاز ترش از سکوهای دریایی فازهای 15 و 16 دریافت گاز از سه فاز 6، 7 و 8 متوقف می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 27 میلیون مترمکعب گاز شیرین توسط پالایشگاه های فازهای 15 و 16 به شبکه سراسری تزریق می شود.

مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تصریح کرد: واحد چهارم پالایشگاه خشکی فازهای 15 و 16 نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد و تا اواخر هفته آینده کار خود را آغاز می کند.

فروزش خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 5 میلیارد دلار برای راه اندازی فازهای 15 و 16 سرمایه گذاری شده که پیش بینی می شود ظرف یک تا یک سال و نیم به اندازه کل هزینه سرمایه گذاری شده درآمدزایی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با راه اندازی فازهای 15 و 16 روزانه 20 میلیون دلار برای کشور درآمد کسب خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: