امروز روز تصمیم گیری و وقت عمل است

امروز روز تصمیم گیری و وقت عمل است

رضا رئیسی - ظریف کت درآورده دو دستانش را به احترام رای ندهندگان بر سینه می گذارد و می گوید: کسانی که رای ندادند بسیار محترم هستند و عزیز، انتخابشان این بوده اما جمعه روز دیگری است
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۴۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کوتاه از سینما؛

اکران دو فیلم کوتاه در برج میلاد تهران

دو فیلم کوتاه داستانی 'زمین سرد' و 'بهار' به کارگردانی علی پورعیسی با حضور مازیار فکری ارشاد منتقد سینما در برج میلاد تهران اکران و نقد و بررسی می شود.
تدبیر24: این دو فیلم کوتاه داستانی فردا پنج شنبه 6 آذر ماه در سینمای مرکز همایش های برج میلاد تهرن اکران می شود.

همچنین قرار است پس از اکران فیلم جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور مازیار فکری ارشاد منتقد برجسته سینمای کشور برگزار شود.

فیلم'بهار' نیز که به تازگی تولیدش به پایان رسیده، فیلمی اجتماعی درباره دیدگاه سنتی درباره مفهوم آبرو در جامعه و شکاف نسل ها می پردازد.

همچنین 'زمین سرد' از دیگر ساخته های پورعیسی تاکنون به جشنواره های مختلف بین المللی همچون جشنواره فیلم های مستقل اروپایی در پاریس، در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ساناما در کالیفرنیا، جشنواره بین المللی فیلم شاین و جشنواره ویسل استاپ در وایومینگ امریکا، نمایش داده شده و مورد استقبال داوران خارجی قرار گرفته است.

'دادلی اندرو' تئورسین مطرح سینما و استاد مطالعات فیلم دانشگاه ییل امریکا در باره فیلم زمین سرد چنین گفته است: ”طراحی صحنه، نورپردازی و بازیگری ها فوق العاده بود. تبریک می گویم که کارگردان این فیلم برای خودش جایی میان تارکوفسکی و بکت پیدا کرده است. "

علی پورعیسی فارغ التحصیل نقد و تحلیل در ادبیات نمایشی و اجرا (دراماتورژی و نقد دراماتیک) از دانشگاه ییل امریکا (Yale University) است. او در رشته های مختلف مانند هنرهای نمایشی تاریخ هنر زبان و ادبیات انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی تحصیل کرده است.

او از سال 1390 عضو دراماتورژها و مدیران ادبی آمریکا (LMDA) و از سال 1384 عضو پیوسته کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر و از سال 1386 عضو پیوسته کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران است.



**حضور فعال انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در جشنواره سینماحقیقت

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در هشتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور فعال و گسترده دارد.

طی توافقی میان این انجمن و جشنواره سینماحقیقت، نقد مکتوب تمامی فیلم های بخش مسابقه ملی و اکثریت فیلم های بخش مسابقه بین الملل جشنواره توسط منتقدان انجمن به نگارش درمی آید.

در این اتفاق که برای نخستین بار رخ می دهد، نقد بیش از یکصد و پنجاه فیلم توسط شصت منتقد انجمن منتقدان نوشته می شود.

همچنین داوران انجمن منتقدان، بخش های رقابتی هشتمین جشنواره سینماحقیقت را داوری می کنند. فیلم های کوتاه، نیمه بلند، بلند، بخش جایزه شهید آوینی، بخش فیلم های عاشورایی و بخش بین الملل توسط گروه های مجزا داوری خواهند شد.

از سوی دیگر اداره و برگزاری هفت نشست نقد و بررسی روزانه جشنواره نیز بر عهده منتقدان این انجمن خواهد بود.

هشتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت نهم تا شانزدهم آذرماه در تهران برگزار می شود.



**واکنش انجمن بازیگران سینمای ایران به بی اخلاقی های فضای مجازی

انجمن بازیگران سینمای ایران با انتشار بیانیه ای نسبت به بی اخلاقی های فضای مجازی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: این روز ها که با نگرانی نظاره گر توفان سرطان هستیم، و هر روز با دلهره و دست بر دعا برمی خیزیم که خدایی نکرده عزیز دیگری را در پنجه های این بیماری اسیر نبینیم، با کمال تأسف و حیرت در فضاهای مجازی نیز، شاهد شروع هجمه درد آور از هتاکی، انتساب صفت های ناروا و انتشار الفاظ ناشایست بر علیه هنرمندان و مخصوصا بازیگران کشورمان هستیم.

نویسندگان این بیانیه افزودند: بازیگران این مرز وبوم سالهاست در دل و خانه های مردم، یاری امین و همدل در تلخکامی ها و شادمانی های جمعی بوده اند و افتخار «در کنار مردم بودن» را چون گوهری ناب برای ادامه مسیر خدمتگزاری حفظ کرده اند و قدر دانسته اند.

در این بیانیه آمده است: همه ما بر این باوریم که نقد، انتقاد، گفت و گو و تبادل نظر ضامن بقای هنر و هنرمند است و با همه وجود، آن را ارج می نهیم. اما این روز ها عده ای قلیل از مخاطبان ما، قلم های ارزشمندی را که باید ضامن تولید بهترین و مؤثر ترین نقدهای عالم هنر و اعتلای بیشتر و عمیق تر آن باشد، با توسل به ادبیات هتاکانه به نوشتن الفاظی ناشایست از سر قضاوت های سبکسرانه، یا مغرضانه چرخانده اند.

این بیانیه می افزاید بخش قابل توجهی از بازیگران سینما و هنرهای نمایشی همچون دیگر آحاد مردم، با در نظر گرفتن تمامی نکات اخلاقی و قانونی، نظرات شخصی خود را به شکلی محترمانه بیان کرده و یا به اتکای اعتقادات و علایق خود در آثاری نمایشی و آئینی با مضامین مقدس مذهبی حضور داشته اند، و در مقابل گروهی به ناحق با نفرت و خشمی آشکار و هدفمند، این حضور و ابراز نظر ها را به چالشی زشت، کشیده اند و تلاش دارند تا با از میان برداشتن حریم اخلاق، فضای سالم تبادل افکار و اندیشه را به کام تاریکی کشانده و دریچه های گفت و گوهای بی واسطه هنرمندان و مردم را ببندند.

انجمن بازیگران سینمای ایران به احترام حفظ اخلاق و ادامه حیات گفت و گوی سالم و مؤدبانه با مردم شریف و نجیب میهنمان، ضمن محفوظ دانستن برخورد قانونی و اعاده حیثیت اعضای خود از طریق مراجع قضایی، از مسئولین و متولیان نیز انتظار حراست و حمایت از حریم مقدس اخلاق و ساحت والای فرهنگ و هنر و برخورد قاطع با خاطیان این امر را داشته و از مردم مهربان که همیشه نشان داده اند با عشق و احترام به جان و جهان هنرمندان حیات می بخشند نیز انتظار همدلی و همراهی دارد تا دوباره بر این باور شکوه مند حکم مؤکد بزند که در سر زمین ایرانی-اسلامی ما، همیشه «ادب مرد به ز دولت اوست»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: