تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

50درصد نابینایان کشور بیکار هستند

قایم مقام انجمن نابینایان ایران گفت: 50 درصد از افراد نابینای کشور بیکار هستند.
تدبیر24: «منصور شادکام» روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در بیرجند افزود: هر چند بر اساس آمار سازمان بهزیستی شمار نابینایان کشور 115 هزار نفر اعلام شده است، اما بنا به آمار انجمن هم اکنون بین 130 تا 150 هزار نابینای مطلق و 600 تا 750 هزار نفر کم بینا در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه انجمن نابینایان ایران فعالیت خود را از سال 72 و با هدف رسیدگی به مشکلات نابینایان آغاز کرده است، گفت: مجلس و دولت پیگیر قانون رسیدگی به معلولان هستند.

قائم مقام انجمن نابینایان ایران اظهار داشت: دولت موظف به استخدام سه درصد سهمیه جذب از میان نابینایان است که پیگیریهای لازم برای افزایش این سهمیه به پنج درصد در حال انجام است.

وی بیان کرد: نوع نگاه مسوولان به معلولان باید تغییر پیدا کند و این مهم امکان پذیر نیست مگر اینکه توانمندی‎ های معلولان بویژه نابینایان را باور داشته باشند.

سفیر کمپین کودکان امید و بازیگر سینمای کشور نیز در این نشست گفت: موضوعات مرتبط با کودکان از مهم ترین مسایل در همه جهان و از جمله ایران است و آموزش و رشد کودکان، نگرانیِ همه ماست و هرگونه تلاشی در راستای تحقق آن، ارزشمند است.

«مهتاب کرامتی» افزود: اگر هر یک از ما در هر جایگاه و موقعیتی که هستیم بتوانیم بخشی از توجه مردم و مسوولان را به سمت کودکان، نیازها و مشکلات شان جلب کنیم، قدم بزرگی برداشته ایم.

وی با بیان اینکه در سفرهای قبلی ام به اهواز و کرمانشاه، به عنوان سفیر کمپین کودکان امید، با نابینایان زیادی ملاقات کردم و تا حدی با سبک زندگی، توانایی و دغدغه هایشان آشنا شدم، گفت: کم ترین دستاورد شخصی این سفرها، آشنا شدن با استعدادهای درخشانی بود که کمتر دیده و شنیده بودم.

کرامتی افزود: این که افرادی با وجود همه سختی ها، راه خود را پیدا می کنند و به موفقیت می رسند، ستودنی است و همین موضوع برایم انگیزه بیشتری ایجاد کرد تا پیام این قشر از مردم عزیزمان را، بیش از پیش و با صدایی رساتر به گوش همه برسانم.

این بازیگر سینما اظهار داشت: همه ما می دانیم که اگر از سنین پایین و دوران کودکی به عزیزانی که از نعمت بینایی بهره مند نیستند، توجه و در راستای ظهور استعدادهایشان تلاش کنیم، می توانیم نتایج بسیار بهتری بگیریم.

وی ادامه داد: فراهم کردن امکانات آموزشی و تحصیلی برای کودکان وظیفه ما است و نباید اجازه دهیم هیچ گونه کمبودی، مانع رشد و پرورش آینده سازان سرزمین عزیزمان ایران شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نیز گفت: از مجموع 16 هزار و 128 معلول استان، هزار و 530 نفر نابینا هستند.

«جمیله رضازاده» افزود: از این تعداد 236 نفر دانش آموز هستند.

یازدهمین کتابخانه گویا کشور با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا، کم بینا و تسهیل فعالیت های آموزشی آنان با حضور استاندار خراسان جنوبی، شماری از مسوولان انجمن نابینایان ایران و مسوولان بهزیستی روز پنجشنبه در بیرجند راه اندازی شد.

پیش از این 10 کتابخانه گویا در شهرهای بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز و کرمانشاه راه اندازی شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: