تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

ارتباط بنیادهای خیریه با تندروها

ساندی تلگراف روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که برخی از بنیادهای خیریه مستقر در انگلیس با گروه های افراطی و تروریستی در سوریه ارتباط دارند.
تدبیر24: این روزنامه انگلیسی در این گزارش با برشمردن شواهدی ادعا کرد که برخی از بنیادهای خیریه در انگلیس میلیون ها پوند اهدا شده توسط مردم این کشور را تحت عنوان کمک های بشردوستانه به گروه های افراطی و تروریستی در سوریه فرستاده اند.

این روزنامه نوشت: شماری از این بنیادهای خیریه در انگلیس به ظن حمایت از گروه های تروریستی در سوریه هم اکنون توسط نهاد نظارتی 'کمیسیون خیریه' انگلیس مورد تحقیق قرار گرفته اند.

به نوشته این روزنامه، موسسه موسوم به بنیاد جهانی 'الفاتحه' که مقر آن در 'میدلندز' است یکی از بنیادهای خیریه ای است که پس از دیده شدن پسر رییس اجرایی آن در تصویری گرفته شده در سوریه به همراه دو فرد مسلح که ماسک بر چهره داشتند، توسط نهاد نظارتی 'کمیسیون خیریه' انگلیس مورد تحقیق قرار گرفته شده است.

دیلی تلگراف در همین حال نوشت که پسر رییس اجرایی بنیاد 'الفاتحه' که بیشتر فعالیت های امداد رسانی آن در سوریه است، گفته است که وی فرد دیده شده در این عکس نیست.

به نوشته دیلی تلگراف، میزان مبالغ اهدای بنیاد خیریه الفاتحه از چهارهزار و 38 پوند در سال 2012 میلادی به بیش از 1 میلیون و 200 هزار پوند درسال 2013 میلادی رسیده است.

این روزنامه مدعی شد این بنیاد مبلغی بالغ بر 27 هزار و 159 پوند به یک سازمان ترک به نام 'ای.اچ.اچ ' که توسط هلند، آلمان و نیز ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده، پول پرداخته است.

به نوشته ساندی تلگراف، کمیسیون خیریه در گذشته نیز تحقیقاتی درباره وجود ارتباط میان برخی از بنیادهای خیریه و گروه های افراطی و تروریستی داشته است.

ساندی تلگراف اضافه کرد: 'ویلیام شاوکروس' رییس جدید 'کمیسیون خیریه' می گوید برخی از پول هایی که به قصد کمک به پناهندگان سوری جمع شده، بدون هیچ شکی به سمت گروه های افراطی منحرف شده است.

این روزنامه افزود: ویلیام شاوکروس گفته است که سوء استفاده تروریستی یکی از بزرگترین خطراتی است که بخش های خیریه ای انگلیس با آن مواجه است.

ساندی تلگراف اضافه کرد: این در حالیست که در اوایل این ماه در یک گزارش منتشر شده توسط یک سازمان کمتر شناخته شده به نام 'کلایستون '، کمیسیون خیریه متهم شده بود که تحقیقاتش درمورد بنیادهای خیریه در انگلیس، نامتناسب و بدون شواهد عملی است.

این نشریه مدعی شد: سازمان کلایستون که خود را یک اتاق فکر مستقل می داند، در حقیقت دارای ارتباطات نزدیک با گروه های افراطی است.

منبع: ساندی تلگراف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: