بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۴۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

زنگ خطر انتقال ایدز از تماس جنسی

کارشناس برنامه HIV استان مرکزی گفت: انتقال ایدز از راه تماس جنسی افزایش داشته است و این امر زنگ خطر را به صدا درآورده است.
تدبیر24: ایمان نویدی ‌در منطقه مرکزی، با اشاره به دهم آذرماه روز جهانی مبارزه با ایدز اظهار داشت: در سال‌های گذشته ایدز صرفاً به واسطه استفاده از سرنگ مشترک و آلوده انتقال پیدا می‌کرد و این امر روش قالب انتقال آن محسوب می‌شد اما، در سال‌های اخیر متأسفانه روش انتقال آن تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر انتقال و افزایش ایدز از طریق تماس جنسی محافظت نشده رشد بسیاری داشته است به نحوی زنگ خطر آن به صدا درآمده است و ممکن است در سال‌های بعد انتقال ایدز از طریق جنسی آمار بسیاری را به خود اختصاص دهد.

نویدی با اشاره به اینکه مسائل جنسی در کشور ما یک تابو محسوب می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته در استان مرکزی آماری از ابتلای زنان به ایدز وجود نداشت اما، سال‌های اخیر شاهد رشد تعداد زنان مبتلا به ایدز هستیم که این امر رشد آن به واسطه تماس جنسی را منعکس می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی درست به مردم از عواقب این بیماری و همچنین آگاهی یافتن مردم وجود مراکز مشاوره ایدز عنوان کزد: مردم باید نسبت به وجود این مراکز اطلاع داشته باشند و از در جریان خدماتی که آنها ارائه می‌دهند، قرار گیرند.

کارشناس برنامه HIV مرکز بهداشت استان اضافه کرد: این مرکز خدماتی در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی، در خصوص راه‌های انتقال بیماری، درمان و پیشگیری از آن به صورت حضوری و تلفنی ارائه می‌دهد و در بحث آزمایش کلیه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌دهند و کلیه اطلاعات بیمار کاملاً محرمانه در مرکز نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که بعد از انجام آزمایش ابتلای فرد به ویروس HIV مسجل شد بحث مشاوره با بیمار و در صورت تمایل با خانواد و اطرافیان فرد صورت می‌گیرد، گفت: اطلاعات لازم در خصوص بیماری مراحل آن و درمان ارائه می‌شود تا بتوانند رفتار، عملکرد و درمان خود را به درستی در پیش گیرند.

نویدی افزود: علاوه بر ارائه مشاوره و مباحث آمورشی کلیه داروهای مورد نیاز بیماری آزمایش‌های روتین و حتی آنتی‌بیوتیک‌های مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و حتی در بخش مامایی نیز اطلاعات لازم نیز در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به خدمات بخش کاهش آسیب مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های عفونی و رفتاری اراک (ایدز) اظهار کرد: این مرکز در بحث کاهش آسیب توصیه‌های لازم در خصوص استفاده از کاندوم و توزیع سرنگ بهداشتی را انجام می‌دهد و تلاش دارد که بتواند جلوی افزایش آمار ابتلای افراد به ایدز‌ را بگیرد.

این کارشناس با بیان اینکه این مرکزی تنها مرکز مرجع و فعال در راستای مشاوره و درمان بیماری‌های عفونی در اراک است، گفت: در شهرستان‌های استان صرفاً پایگاهی در این زمینه فعال است که البته خدمارسانی آن نسبت به خدمات‌رسانی در مرکز استان کمتر است.

مرکز مشاوره و درمان بیماری‌های عفونی و رفتاری اراک (ایدز) واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، پشت پارک آزادی، خیابان لاله آماده خدمات‌رسانی رایگان و مشاوره به بیماران عفونی و رفتاری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: