تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

محورهای اجلاس وزرای اطلاع رسانی

رییس دهمین دوره اجلاس کارشناسان وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی گفت: مساله فلسطین و مبارزه با خشونت و افراط گرایی از مهم ترین موضوعات این اجلاس است.
تدبیر24: 'پیمان سعادت' روز دوشنبه در نخستین روز نشست کارشناسان دهمین اجلاس وزرای کشورهای سازمان همکاری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تاکید بر مبارزه با خشونت و افراط گرایی در جهان اسلام به عنوان مهم ترین موضوعاتی که کشورهای اسلامی با آن درگیر هستند، به طور ویژه مورد تاکید اعضای این اجلاس است.

وی با اشاره بررسی 9 پیش نویس قطعنامه در سطح کارشناسان این اجلاس و ارانه آن برای تصویب در نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی، افزود: نقش رسانه در کشورهای عضو نسبت به موضوع فلسطین و آرمان قدس شریف، همکاری رسانه های کشورهای اسلامی با یکدیگر و ارتباط با نهادهای رسانه ای بین المللی، انجام کارهای مشترک در حوزه رسانه و حمایت از اجرای برنامه ویژه رسانه ای با تاکید بر نقش آفریقا در دنیای اسلام از جمله موضوعات این قطعنامه ها می باشد.

مدیرکل سازمان های اقتصادی، تخصصی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: همکاری رسانه ها با یکدیگر در حمایت از تحقق آمال و آرزوهای دنیای اسلام، تبادل نظر و انجام اقدامات لازم در خصوص راه اندازی شبکه ماهواره ای جهان اسلام، حمایت از ارتقای فعالیت های رسانه ای و کمک به پیشبرد تبادلات فرهنگی، صلح و توسعه در کشورهای عضو از دیگر موضوعات این قطعنامه ها است.

این مسوول، ارتقای ظرفیت و کارآمدی روزنامه نگاران و نهادهای رسانه ای در کشورهای اسلامی و تاسیس واحد انتشارات در کمیته اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی را نیز از دیگر قطعنامه هایی خواند که در اجلاس کارشناسان به بحث و بررسی گذاشته شده است.

وی یادآور شد: پس از بحث و بررسی مربوط به پیش نویس 9 قطعنامه یاد شده که در دستور کار کارشناسان اجلاس قرار دارد، موارد تنظیم شده برای تصویب نهایی به اجلاس وزرا فرستاده می شود.

مدیرکل سازمان های اقتصادی، تخصصی و بین المللی وزارت خارجه وزارت امور خارجه همچنین از نگارش بیانیه دهمین دوره اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: این بیانیه با عنوان 'بیانیه تهران' در نشست وزرا که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، قرائت و منتشر خواهد شد.

سعادت، اهمیت این اجلاس را در شرایط کنونی جهان اسلام بالا دانست و اظهارامیدواری کرد برگزاری آن در گسترش تعامل و مناسبات بین کشورهای سازمان همکاری اسلامی موثر باشد و به تقویت نهاد رسانه در دنیای اسلام منجر شود.

نشست دو روزه کارشناسان اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی با شعار 'همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام' از صبح امروز (دوشنبه) در تهران آغاز شده است، این اجلاس روزهای 12 و 13 آذر ماه جاری در سطح وزرا برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: