بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

محورهای اجلاس وزرای اطلاع رسانی

رییس دهمین دوره اجلاس کارشناسان وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی گفت: مساله فلسطین و مبارزه با خشونت و افراط گرایی از مهم ترین موضوعات این اجلاس است.
تدبیر24: 'پیمان سعادت' روز دوشنبه در نخستین روز نشست کارشناسان دهمین اجلاس وزرای کشورهای سازمان همکاری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تاکید بر مبارزه با خشونت و افراط گرایی در جهان اسلام به عنوان مهم ترین موضوعاتی که کشورهای اسلامی با آن درگیر هستند، به طور ویژه مورد تاکید اعضای این اجلاس است.

وی با اشاره بررسی 9 پیش نویس قطعنامه در سطح کارشناسان این اجلاس و ارانه آن برای تصویب در نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی، افزود: نقش رسانه در کشورهای عضو نسبت به موضوع فلسطین و آرمان قدس شریف، همکاری رسانه های کشورهای اسلامی با یکدیگر و ارتباط با نهادهای رسانه ای بین المللی، انجام کارهای مشترک در حوزه رسانه و حمایت از اجرای برنامه ویژه رسانه ای با تاکید بر نقش آفریقا در دنیای اسلام از جمله موضوعات این قطعنامه ها می باشد.

مدیرکل سازمان های اقتصادی، تخصصی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: همکاری رسانه ها با یکدیگر در حمایت از تحقق آمال و آرزوهای دنیای اسلام، تبادل نظر و انجام اقدامات لازم در خصوص راه اندازی شبکه ماهواره ای جهان اسلام، حمایت از ارتقای فعالیت های رسانه ای و کمک به پیشبرد تبادلات فرهنگی، صلح و توسعه در کشورهای عضو از دیگر موضوعات این قطعنامه ها است.

این مسوول، ارتقای ظرفیت و کارآمدی روزنامه نگاران و نهادهای رسانه ای در کشورهای اسلامی و تاسیس واحد انتشارات در کمیته اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی را نیز از دیگر قطعنامه هایی خواند که در اجلاس کارشناسان به بحث و بررسی گذاشته شده است.

وی یادآور شد: پس از بحث و بررسی مربوط به پیش نویس 9 قطعنامه یاد شده که در دستور کار کارشناسان اجلاس قرار دارد، موارد تنظیم شده برای تصویب نهایی به اجلاس وزرا فرستاده می شود.

مدیرکل سازمان های اقتصادی، تخصصی و بین المللی وزارت خارجه وزارت امور خارجه همچنین از نگارش بیانیه دهمین دوره اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: این بیانیه با عنوان 'بیانیه تهران' در نشست وزرا که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، قرائت و منتشر خواهد شد.

سعادت، اهمیت این اجلاس را در شرایط کنونی جهان اسلام بالا دانست و اظهارامیدواری کرد برگزاری آن در گسترش تعامل و مناسبات بین کشورهای سازمان همکاری اسلامی موثر باشد و به تقویت نهاد رسانه در دنیای اسلام منجر شود.

نشست دو روزه کارشناسان اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی با شعار 'همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام' از صبح امروز (دوشنبه) در تهران آغاز شده است، این اجلاس روزهای 12 و 13 آذر ماه جاری در سطح وزرا برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: