زمانی که تحریم کنندگان با اداعای حمایت از مردم کشور تحریم شونده فشارها را روز به روز بیشتر می کنند باید حرکتی بزرگ برای برملا شدن افکار آنها طرح ریزی شود. ژست دموکراسی خواهی برای کشورهای تحریم شونده از سوی غربی ها توانسته مجامع جهانی را از پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تحریم ها بر مردم دور کند اما هرچه این کمیپن گسترده تر شود ژست این گروه کمتر خواهد شد. کمپین نه به تحریم ها تعلق به بخش خصوصی و مردم جامعه است. بخشی خصوصی به عنوان مولد اقتصادی کشور و مهمترین بازیگر عرصه اقتصادی کشور چگونه می تواند با تحریم های مختلف مانند تحریم های بانکی ،حمل و نقل دریایی و... به راحتی تولید کننده باشد و نیازهای مردم جامعه را پوشش دهد.
بخش خصوصی باید به عنوان پرچم دار این کمپین از هیچ حرکتی مغفول نمانده و دفاع تمام قد داشته باشد.درحالیکه هر روز شعارهایی مبنی بر حمایت از مردم ایران به گوش می رسد چگونه فعال بخش خصوصی می تواند با کمبود کالاهای اساسی و مواد اولیه به حیات خود ادامه بدهد. باید تمام وجوه پنهان این تحریم های برای ملت های دنیا واضح و آشکار شود. این امر محقق نمی شود مگر اینکه تمامی مردم جامعه برای هرچه بهتر شدن نتیجه این کمپین اقدام کنند. کمپین نه به تحریم ها با به ثمر نشستن می تواند بسیاری از مشکلات تجاری و اقتصادی کشور را حل کرده و تحولات اجتماعی و سطح بالای فرهنگ در جامعه را به رخ همگان به خصوص تحریم کنندگان بکشد.
لازمه تمامی این امور هژحرکت همگانی و یک دست فعالان اقتصادی؛ سیاسیون و مردم جامعه است هرچقدر این کمپین با جرگه بزرگتری انجام شود نتایج مطلوبترین از بعد اقتصادی سیاسی و اجتماعی حاصل می شود.
مسعود دانشمند/ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران
کلمات کلیدی : تحریم - کمپین - اجتماعی - جامعه - این کمپین