ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

معرفی 10 جاده خطرناک کشور

براساس اعلام سازمان راهداری و آمارهای کشته‌شدگان در حوادث جاده‌ای 10جاده خطرناک کشور مشخص شد.
تدبیر24:این ده جاده به شرح زیر هستند:

جاده تهران - سمنان – مشهد: بیابانی و یکنواخت بودن مسیر باعث خستگی، کسلی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود که خود عامل بخشی از سوانح است.

تهران - قم - اصفهان – شیراز: اتوبان قم‌-‌اصفهان به دلیل سرعت بالای اتومبیل‌های عبوری، یکی از معابر حادثه‌ساز در مسیر شیراز است. در عین حال باید از اتوبان شدن این مسیر به‌عنوان یکی از علل کاهش تصادفات جاده‌ای در آن یاد کرد.

تهران – خوزستان: یکی از جاده‌های پرخطر و کمتر شناخته‌شده برای حوادث رانندگی است.

جاده چالوس: عرض کم، تردد بسیار بالا به خصوص در ایام تعطیل، قدیمی بودن مسیر، کوهستانی بودن و خطر ریزش سنگ و بهمن جاده چالوس را به یکی از ترسناک‌ترین جاده‌های کشور تبدیل کرده است.

سیرجان ـ بندرعباس: حادثه‌خیز بودن این محور به دلیل عرض کم آن است.

جاده وهن‌آباد: محور مواصلاتی این جاده به اتوبان قم که تردد بسیار بالایی دارد، یکی از معابر پرخطر این روزهای ایران است.

اتوبان پردیس: قبل از افتتاح رسمی این پروژه، برخی اشکالات فنی باعث شده بود این اتوبان، حتی برای مدتی بسته شود.

بندرعباس – لار: جاده‌ای که در برخی نقاط آن علائم خط‌کشی‌شده وجود ندارد و تیرهای چوبی برق هم در کنار جاده وجود دارد.
 
قم- گرمسار: استاندارد نبودن جاده و نبود پاسگاه‌های پلیس به‌عنوان مهم‌ترین انتقادها به این معبر عنوان شده است.

منبع : اقتصاد نیوز

گردنه اسدآباد همدان: ارتفاع این گردنه به حدود ۲۰۰۰متر می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: