بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۴۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

نرخ بیکاری در استرالیا رکورد شکست

در نتیجه رکود اقتصادی، نرخ بیکاری در استرالیا به بالاترین میزان در 12 سال گذشته در این کشور رسید.
تدبیر24:کاهش بهای مواد اولیه و نیز کاهش تقاضا از سوی چین به بروز رکود اقتصادی در استرالیا و درنتیجه افزایش نرخ بیکاری در این کشور منجر شد.

بر پایه گزارش رسمی دفتر آمار استرالیا، نرخ بیکاری در یک سال گذشته از 5.8 درصد به 6.3 درصد افزایش یافت و همین امر سبب شد نرخ بیکاری در ماه نوامبر به میزان بی سابقه ای در 12 سال گذشته افزایش یابد.

این گزارش با اشاره به این که در یک سال گذشته 42 هزار و 600 فرصت شغلی شامل یک هزار و 800 شغل تمام وقت و 40 هزار و 800 فرصت شغلی نیمه وقت ایجاد شود، افزود: به رغم همه تدابیر اقتصادی صورت گرفته، تعداد بیکاران بیش از مشاغل ایجاد شده است.

این گزارش حاکی است: اقتصاد استرالیا که در 20 سال گذشته از هر گونه رکود اقتصادی در امان مانده بود، تلاش می کند تا موتور محرک های تازه ای را برای بخش معادن که سرمایه گذاری در آن برای سال آینده میلادی پایین پیش بینی شده، بیابد.

این گزارش با اشاره به فشار بازار بر بانک مرکزی استرالیا به منظور کاهش نرخ بهره بانکی، افزود: کندی رشد اقتصادی چین به عنوان نخستین شریک تجاری استرالیا بر تجارت مواد اولیه تاثیر گذاشته است. کاهش بهای مواد اولیه که استرالیا به چین می فروشد، چشم انداز تاریکی را برای اقتصاد سیدنی رقم زده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: