آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۴ - 2025 October 23
کد خبر: ۴۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

صداوسیما حس انحصار راازدست نداده

استراژی رقابت به جای رفاقت٬ هنوز در صدا وسیما و در تعامل با دیگر رسانه‌ها وجود دارد بنابراین صدا و سیما هنوز نقش ملی خود را آنچنان که باید و هست به عهده نگرفته است.
تدبیر24: یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: صداوسیما هنوز احساس انحصاری را از دست نداده است و این معضلی است که در مورد جایگاه و عملکرد رسانه‌ها امروز با‌ آن روبه‌رو هستیم.

جهانبخش خانجانی درباره وضعیت رسانه‌ای کشور و عملکرد صدا وسیما گفت: بدون تردید رسانه تلوزیونی و صدا و سیما یکی از تاثیرگذار‌ترین رسانه‌ها در سطح کشور است٬ اگر به نظرسنجی‌ها هم رجوع کنیم٬ این موضوع را به خوبی درک خواهیم کرد، علت آن هم که می‌گویم صداوسیما موثر است، بخاطر نوع پوشش و همسان‌سازی ذهنی است که می‌تواند به وجود بیاورد. اگر رسانه‌های دیگر هم اینچنین امکان ملی‌ای داشتند٬ تاثیرگذای آن‌ها حتما به این صورت بود.

وی ادامه داد: این موضوع به نوع ساختار جامعه ما برمی‌گرد، ما در جامعه‌ای درحال توسعه هستیم؛ در کشور در حال توسعه٬ لازم است رسانه‌ها پربار شوند تا بتوانند در تعاملات سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: در این وضعیت مشاهده می‌کنیم در کشور ما صداوسیما هنوز احساس انحصاری را از دست نداده است و این معضلی است که در مورد جایگاه و عملکرد رسانه‌ها امروز با آن روبه‌رو هستیم.

خانجانی گفت: در حالی که ما امروز در جهان بی‌مرزی به سر می‌بریم و در برهه زمانی قرار داریم که زمان با سرعت در حال گذر است و ما در نوعی فشردگی زمان روبرو هستیم و اطلاعات به سرعت در حال گذر از همه مرزها است؛ در این وضعیت٬ نفوذپذیری مرز‌ها، دیوار‌ها و فیلتر‌ها نمی‌تواند مانع اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم است امروز در کشور٬ یک تعامل ارزنده و درخور توجه بین همه رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیما وجود داشته باشد، ولی متاسفانه شاهد هستیم یک نوع استراژی رقابت به جای رفاقت هنوز در صدا وسیما در تعامل با دیگر رسانه‌ها وجود دارد بنابراین صدا و سیما هنوز  نقش ملی خود را آنچنان که باید و هست به عهده نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: