تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

هاشمی:بایستی ایجاد ارزش افزوده موقوفات در استان تهران مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار تهران با تاکید برضرورت حفظ وساماندهی موقوفات گفت: بایستی ایجاد ارزش افزوده موقوفات در استان تهران مورد توجه جدی قرار گیرد.
تدبیر24: 'سید حسین هاشمی' شامگاه گذشته درهمایش تخصصی وقف در آستان مقدس امامزاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) تاکید کرد: ایجاد ارزش افزوده در موقوفات باید مورد توجه قرار گرفته و املاک وقفی با قیمت واقعی قیمت گذاری شوند.

وی با بیان اینکه در بحث مالی و هزینه ها نیز باید تلاش شود تا کوچکترین انحرافی از نیات واقفان انجام نشود، افزود: امیدواریم در اجرای نیات واقفان به گونه ای عمل شود که استان تهران الگو و پیشتاز در سراسر کشور باشد.

هاشمی اظهارداشت: بایستی با برنامه ریزی کارشناسی و منسجم تلاش کنیم تا درخصوص موقوفات کوتاهی نکرده و ازهرگونه تجاوز به موقوفات جلوگیری شود.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به اعتبارات عمرانی پایتخت، تصریح کرد: در بخش عمران مساجد و حسینیه ها در این استان در سال 93 اعتباری بالغ بر1/5 میلیارد تومان تخصیص داده شده است و برای سال 94 نیز براساس اولویت پروژه های عمرانی موقوفات، اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی مسوولان اداره اوقاف شهرستان های استان تهران خاطر نشان کرد: مشکلات مطرح شده درخصوص بناهای ثبتی موقوفه، در استان نیز در جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی و برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

هاشمی گفت: در شهرستان های استان نیز اگر موضوعی در خصوص تضییع حقوق موقوفات وجود دارد باید به جد پیگیری و مطرح، تا در نشستی با حضور رییس دادگستری استان بررسی و رفع شود.

وی با بیان ضرورت تشکیل کمیته های ساماندهی موقوفات در استان تهران اظهار کرد: کمیته های ساماندهی موقوفات استان تهران در تمام شهرستان های این استان با دبیری ادارات اوقاف شهرستان ها تشکیل شده و موقوفات در شهرستان های دیگر نیز ساماندهی می شود.

هاشمی ایجاد بانک اطلاعاتی موقوفات را نیز ضروری دانست و افزود: یکی از ضروریات وقف ایجاد بانک اطلاعاتی است که تصمیم گیری های آینده را آسان تر می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: