ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

ریل گذاری متروی تهران ـ پیشوا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: هم اکنون عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاههای مترو شروع شده و این پروژه تا 2 الی 3 سال دیگر به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاه های مترو آغاز شده و این پروژه تا ۲ الی ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم از استان تهران، سید حسین نقوی نماینده مردم شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی، در جمع مردم شهرستان پیشوا در حرم مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) با اشاره به آغاز مجدد عملیات اجرایی مترو در شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک، گفت: راه آهن شهری قرچک، ورامین و پیشوا در سفر اول هیئت دولت تصویب شد و راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه مجری انتخاب و اجرای پروژه را آغاز کرد.

وی افزود: اگر راه آهن اجرا می شد، مردم مجبور می شدند برای سوار شدن به قطار، به ایستگاه راه آهن مراجعه کرده و از قطار و لوکوموتیو راه آهن استفاده کنند که زمان رفت و برگشت آن طولانی است و در نهایت، مسافران باید در ایستگاه راه آهن تهران پیاده یا سوار می شدند که خود مشکلی بر مشکلات می افزود و همچنین قطار مشهد به تهران هم از همین مسیر استفاده می کند.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اینجانب موضوع واگذاری پروژه راه آهن شهری به شرکت متروی تهران را به طور جدی دنبال کردم تا اینکه با موافقت وزیر راه و شهر سازی موفق به دریافت دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری این پروژه به شرکت مترو شدیم.

نقوی بیان داشت: با اعلام موافقت رئیس جمهور، پروژه قبلی که راه آهن جمهوری اسلامی در حریم اختصاصی خود اجرا کرده بود به همراه تمام زیر ساخت‌ها به شرکت مترو واگذار و ردیف اعتباری پروژه مذکور از وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی به شرکت مترو انتقال یافت که این اقدامات نیازمند مصوبه هیئت دولت بود که الحمدلله صورت گرفت و عملیات اجرای مترو آغاز شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: هم اکنون عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاههای مترو شروع شده و این پروژه تا 2 الی 3 سال دیگر به بهره برداری می رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: