آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

بزرگترین شبکه وای‌فای جهان

این ابتکارعمل که بزرگترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان به شمار می آید، توسط شرکتی دانش بنیان به نام Veniam از دانشگاه پورتو ارایه شده است.
تدبیر24: 600 اتوبوس و تاکسی، شهر پورتو در پرتغال را به بزرگترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان تبدیل کرده است.

در پورتوی پرتغال که پس از لیسبون دومین شهر بزرگ این کشور به حساب می آید اتوبوس ها و تاکسی ها به روترهای (routers) مخصوص اینترنت مجهز هستند که در واقع در نقش هات اسپات (hot spots) شبکه وای – فای عمل می کنند. بدین ترتیب ده ها هزار شهروند این شهر و گردشگرانی که همه روزه به نقاط مختلف شهر سرک می کشند همواره به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

از آن گذشته این روترها داده هایی را از وسایل نقلیه عمومی جمع آوری کرده و با تلفیق اطلاعات به دست آمده از حسگرهای نصب شده در سطح زباله های سراسر شهر، مجموعه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان شهری قرار می دهند.

این شبکه عظیم سیار وای – فای می تواند مدلی ایده آل برای بسیاری از شهرهای جهان باشد.

این ابتکارعمل که بزرگترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان به شمار می آید، توسط شرکتی دانش بنیان به نام Veniam از دانشگاه پورتو ارایه شده است.

در عین حال حسگرهای تعلیقی نصب شده در اتوبوس ها به گونه ای عمل می کنند که به محض حرکت غیرعادی اتوبوس نظیر تکان های ناشی از حرکت چرخها در گودال یا ترک خیابان، اطلاعاتی را تولید و ذخیره می کنند که در ادامه طراحان و مهندسان شهری با استفاده از آنها به ترمیم آسفالت آسیب دیده می پردازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: