تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

آتش سوزی در پنج مخزن نفت لیبی

یک مقام لیبیایی از انتشار حریق ناشی از حمله گروه های مسلح به پنج مخزن در تاسیسات نفتی شرق لیبی خبر داد.
تدبیر24: 'علی الحاسی' سخنگوی نیروهای امنیتی منطقه نفتی شرق لیبی روز گذشته (شنبه) گفت که حریق ناشی از حمله روز پنجشنبه گروه افراط گرای 'فجر لیبی' به یک مخزن در پایانه نفتی 'السدره' واقع در منطقه 'هلال نفتی'، روز های جمعه و شنبه به چهار مخزن دیگر سرایت کرد و اکنون پنج مخزن به طور کامل طعمه حریق شده اند.

توسعه دامنه این آتش سوزی باعث شد تا وزیر کشور لیبی از جامعه بین الملل در زمینه اطفای حریق درخواست کمک کند، چرا که نیروهای محلی قادر به مقابله با این آتش سوزی گسترده نیستند.

گزارش ها حاکی از آن است که تاسیسات نفتی مهم مرتبط با این پایانه نفتی نیز عملیات خود را متوقف کردند و شرکت ملی نفت لیبی به شرکت های همکار خود دستور داد که پرسنل خود را از این تاسیسات خارج کنند.

نیروهای سازمان ملل در لیبی نیز طی بیانیه ای حمله به پایانه نفتی السدره را محکوم کردند و درباره تبعات زیست محیطی و اقتصادی این حمله هشدار دادند.

یکی از متخصصان شرکت نفتی 'واحه' که مسوولیت اداره السدره را بر عهده دارد گفت که 19 مخزن ذخیره در این پایانه وجود دارد که ظرفیت کل آن ها بالغ بر 6 میلیون و 200 هزار بشکه نفت است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، میزان نفت خامی که بر اثر این آتش سوزی از میان رفته است را 1 میلیون و 600 هزار بشکه ارزیابی کرد.

در حمله روز پنجشنبه به این پایانه نفتی 22 نیروی ارتش لیبی کشته شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: